12. dubna 2021
Kategorie: PR

Podle čeho poznáte, že máte závadu na hřebenovém řízení?

Pokud lze o některé z technologií řízení hovořit jako o „klasické“, musí přijít řeč na hřebenové řízení. V minulosti se využívalo téměř ve všech automobilech a poměrně velké zastoupení má také v současné produkci, byť především v segmentu nejlevnějších modelů. Navzdory jednoduché konstrukci se může součástka porouchat, a způsobit tak nepříjemné problémy. Jak poznáte, že je s řízením „něco špatně“?

Jak hřebenové řízení funguje?

Ještě než se dostaneme k nejčastějším vadám, připomeňme si, na jakém principu hřebenové řízení funguje. Součástka, která slouží k tomu, aby se „kroucení volantem projevilo otáčením kol“, pracuje následujícím způsobem: když řidič otočí volantem, otočí ozubeným kolem zvaným pastorek a posune nebo zasune tyče řízení, jež otáčejí koly.

Čím se projevují závady?

Projevy nesprávně fungujícího hřebenového řízení vždy závisí na povaze závady. Vadná součástka se může projevit například tím, že automobil ztrácí stabilitu na silnici (nicméně to mohou zapříčinit i jiné součástky – například tlumiče, čepy, silentbloky…) nebo „lupáním“ kol při zatáčení (opět je však vhodné zjisti, zda nejde o špatná ložiska na horním uložení).

Mezi další časté projevy vadného řízení patří nedosedající manžeta, „zpívání“ servo čerpadla či „mečení“, což je typické pro pokles hladiny olejové náplně. Zpozornět byste měli také v případě viditelného nánosu prachu – i v tomto případě je důvodem unikající olej.

Máte podezření, že se řízení vašeho vozu porouchalo?

Nové hřebenové řízení stojí více než sportovní podvozek, závady lze naštěstí vždy vyřešit cenově dostupnější repasí. Důležité je přijít včas a obrátit se na odborníky, kteří mají s opravami bohaté zkušenosti.

O tom, jak repase probíhá, se dozvíte na repaserizeni.cz.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: