06. dubna 2025
Kategorie: PR

Nový směr pro Mičánek Motorsport: evropský titul v GT2 na dosah?

Po úspěšném tažení v sérii Lamborghini Super Trofeo Europe, kde dvojice Bronislav Formánek a Štefan Rosina získala v roce 2024 titul mistrů Evropy, se tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra rozhodl udělat další krok vpřed. Nově se zapojí do GT2 European Series, prestižního evropského šampionátu s širším spektrem soupeřů i technických možností.

Po zisku titulu jsme cítili, že je čas na další výzvu. GT2 European Series pro nás představuje ideální spojení – zůstáváme na slavných evropských okruzích, nadále spolupracujeme s Lamborghini a zároveň se posouváme výš,“ vysvětlil změnu týmový manažer Jiří Mičánek jr.

Zatímco v předchozí sérii bojovali s jednotným typem vozu, v GT2 se Formánek a Rosina utkají s širokým spektrem značek a specifikací vozů, což přináší nové výzvy i příležitosti. „Po pěti letech v Super Trofeo jsme znali každý detail. Teď nás čeká mnohem rozmanitější prostředí, nové soupeře a více prostoru pro nastavení auta,“ říká Formánek.

Návrat k pneumatikám Pirelli a další technické změny

Důležitým faktorem při rozhodování o přestupu byla i změna dodavatele pneumatik – tým se vrací ke značce Pirelli, se kterou měl zkušenosti do roku 2022. „Už po prvních testech víme, že půjde o významný krok vpřed,“ doplňuje Jiří Mičánek.

Štefan Rosina, který má s GT2 již zkušenosti z minulosti, vnímá novou sezónu jako velkou příležitost. „Zatím s vozem Lamborghini v GT2 nikdo neabsolvoval celou sezónu, takže jsme trochu průkopníci. Změna pneumatik ovlivní celý setup auta, ale už teď víme, že pocit z Pirelli je lepší než z předchozích Hankooků,“ vysvětluje slovenský závodník, který v minulosti získal i titul vicemistra Evropy.

Šest závodních víkendů na ikonických tratích

GT2 European Series nabízí celkem šest závodních podniků, přičemž každý z nich zahrnuje dva hodinové závody. Série je součástí kalendáře SRO Motorsports Group, kterou vede známý promotér Stéphane Ratel. Závodní víkendy bývají spojeny s prestižními podniky – například třetí podnik ve Spa-Francorchamps se pojede jako součást slavné 24hodinovky Spa.

Jedním z důvodů přestupu byl právě atraktivní kalendář, plný známých okruhů, často spojených s Formulí 1. „Spousta těchto tratí nám není cizí, protože se tam jezdilo i Super Trofeo. Navíc máme zajištěnou podporu továrny – například v oblasti náhradních dílů,“ doplňuje Mičánek.

Zkušený manažer má opět vysoké ambice. „Oproti cupovému seriálu máme mnohem širší možnosti, jak pracovat s nastavením a vylepšováním auta. Uděláme maximum, abychom i v GT2 patřili mezi nejrychlejší,“ dodává odhodlaně.

Domácí scéna: obhajoba titulu ve středoevropském šampionátu

Tým Mičánek Motorsport však nezůstává pouze na mezinárodní scéně. Paralelně s GT2 se zúčastní i GT Cup Series, nového názvu pro středoevropský šampionát známý dříve jako FIA CEZ. Právě zde loni slavili titul českých mistrů ve třídě GTC Jakub Knoll a Josef Záruba, kteří letos zůstávají ve stejném složení.

Pokračujeme přesně tam, kde jsme skončili. Stejné auto, stejné tratě, ale nové ambice. Máme z loňska spoustu dat, což chci zúročit a ještě se zlepšit,“ říká Knoll. Společně se Zárubou se budou chtít prosadit nejen ve třídě GTC, ale i proti vozům kategorie GT3 v celkovém hodnocení.

Josef Záruba je z pokračování spolupráce nadšený. „Loni jsme s Jakubem dosáhli skvělého výsledku, takže bylo přirozené v tom pokračovat. Věřím, že letos můžeme být ještě silnější.

Tři role Josefa Záruby a návrat zkušených jezdců

Pro Zárubu bude rok 2025 opravdu nabitý. Kromě závodění ve dvojici s Knollem bude opět působit jako inženýr pro posádku Formánek – Rosina v GT2. Kromě toho se také plánuje více věnovat začínajícím jezdcům, kteří dostanou šanci ukázat se v GT Cup.

Na každém závodě středoevropské zóny chceme mít dvě auta. Možná se vrátí Kurt Wagner, který loni nejezdil kvůli zdravotním problémům, a také další závodníci, kteří u nás testují,“ odhaluje plány Jiří Mičánek. Už nyní probíhají první testy s juniory, kteří by mohli tým posílit v průběhu sezóny.

Kalendář GT2 European Series 2025

  • 11.–13. dubna – Circuit Paul Ricard, Francie
  • 16.–18. května – Circuit Zandvoort, Nizozemsko
  • 26.–29. června – Circuit de Spa-Francorchamps, Belgie
  • 18.–20. července – Misano World Circuit Marco Simoncelli, Itálie
  • 19.–21. září – Circuit Ricardo Tormo, Španělsko
  • 10.–12. října – Circuit de Barcelona-Catalunya, Španělsko

Tým Mičánek Motorsport tak vstupuje do nové sezóny s dvojími cíli – obhájit domácí titul a prorazit v náročnější evropské konkurenci. Díky zkušenostem, stabilnímu jezdeckému složení a technickému zázemí má rozhodně našlápnuto vysoko.

Zdroj/foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: