
Jak se vám líbí nová Octavia RS?
Model Octavia se dočkal svého nejnovějšího faceliftu, který se tak automaticky promítl i do dalších verzí RS nevyjímaje. A jak se dalo předpokládat, i tento automobil dělí fanoušky na dva rozdílné tábory.
U velkého množství fanoušků jsou emoce smíšené až rozpačité. Mohou za to především dva přední světlomety, které byly podle některých příliš brutálně rozděleny vedví a automobil naprosto degradují, alespoň co se vzhledu týče. Přesně ty samé reakce zaznamenala i Octavia RS, která si prostě stejnou proměnou jako její umírněnější sestra. Vše ostatní však bylo zlepšeno. Tak se na to pojďme podívat.
Přední nárazník byl pozměněn jen minimálně. Ovšem v celkovém dojmu již není tak ostrý a vyhraněná jako v předchozím případě a automobil tak trochu ztrácí na své agresivitě. Nejvíce změn zaznamenaly partie o něco výš. Zaujme černá maska chladiče a již zmiňované světlomety, na které si prostě budeme muset zvyknout. Ty mohou být stejně jako u klasické verze vybaveny plně diodovou technikou, ovšem za příplatek.
Co se zádě týče, tak tam zůstalo vše zcela beze změny, až na grafiku zadních svítilen, ovšem i tak vůz od stávající verze určitě poznáte. Sedí totiž o 15 milimetrů níž a rozchod jeho zadních kol se zvětšil o 30 centimetrů. V základu jsou sedmnáctipalcová kola, nechybí elektromechanické řízení, variabilní převod, volba jízdních režimů a sním spojený adaptivní podvozek.
Změnou projdou také motory. Automobil bude nabízen se zážehovým motorem, kdy u čtyřválce 2.0 TSI došlo k navýšení výkonu ze 162 na 269 kW. Vznětová verze pak zapracovala na své spotřebě, které se zastavila na 4,5 l na 100 kilometrů.
V budoucnu by se měla objevit i posílená varianta s čtyřválcem 2.0 TSI a výkonem 180 kW. Tento model by měl představovat absolutní vrchol a nic silnějšího již nedostaneme. Automobilka se však k tomuto modelu prozatím vůbec nevyjádřila.