27. října 2021
Kategorie: Automobily

Opel Astra 2022 má ostrý vzhled a diverzifikované pohonné jednotky

Jeden z nejstarších automobilů v silně konkurenčním evropském segmentu kompaktních automobilů přechází na novou generaci a přináší zcela nový design uvnitř i vně spolu s přepracovanými základnami. Šestá iterace populární Astry Opel, která se opět konala doma v Rüsselsheimu, má všechny ingredience, které mohou jít proti gigantům v této třídě: Golf, Focus, Megane a Octavia.

Musí také bojovat s mechanicky příbuzným Peugeotem 308, přičemž oba sdílejí platformu EMP2, protože obě značky jsou součástí Stellantis – čtvrtého největšího výrobce automobilů na světě. I když jsou jejich kosti velmi podobné, designéři odvedli skvělou práci při rozlišování dvou kompaktních hatchbacků. Francouzská verze má odvážnější přístup, zatímco její německý bratranec hraje bezpečně s čistším vzhledem.

Rozměry vozu

Promluvme si o velikosti. Nová Astra byla oproti předchozí generaci natažena o čtyři milimetry a nyní je dlouhá 4 374 mm. I když se celková délka sotva změnila, rozvor byl zkrácením předního převisu výrazně prodloužen o 13 mm na 2 675 mm. Šířka se trochu zvýšila, na 1860 mm nebo přibližně o 51 mm více než dříve.

Opel jde tak daleko, že hatchback má linie podobné „kupé“, i když některé se začnou lišit. Nová Astra GTC by byla hezká, ale vzhledem k současné poptávce po trojdveřových poklopech bychom s ní nemuseli nutně počítat. Zvýšená stopa vozu je znatelná, pokud jde o kapacitu nákladu na nastavitelné podlaze zavazadlového prostoru, protože vzrostla o 52 litrů na 422 litrů.

Vybavení vozu

Stejně jako exteriér je kabina výrazným odklonem od modelu Astra K přijetím přístupu méně je s několika konvenčními tlačítky. Stále máte zkratky pro často používané funkce, ale většina nastavení je přístupná přes 10palcovou dotykovou obrazovku informačního systému. Nalevo má plně digitální sdružený přístroj stejnou velikost.

Jak byste čekali od zcela nového vozu, nový hatchback Opel C-segmentu oplývá technologiemi. Získává maticovou LED technologii od vlajkové lodi Insignia s ne méně než 84 světelnými diodami na klastr světlometů. K dispozici je tempomat s funkcí Stop & Go, stejně jako head-up displej a 360stupňová kamera.

Výkon

Astra 2022 se nabízí s výběrem benzínových a naftových jednotek s výkon v rozmezí od 110 k (81 kW) do 225 k (165 kW). Úplně poprvé je k dispozici plug-in hybridní nastavení, které je k dispozici ve dvou konfiguracích. V závislosti na hnacím ústrojí budou lze vybírat šestistupňové manuální a osmistupňové automatické převodovky.

Jedná se o finální Astru se spalovacími motory v Evropě, vzhledem k tomu, že Opel slíbil, že do roku 2028 bude na starém kontinentu používat pouze elektromobily.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: