05. ledna 2022
Kategorie: PR

Škoda Fabia vyrostla a dospěla. Stane se z nové „fabky“ modla?

První generace malého osobáku z produkce mladoboleslavské automobilky spatřila světlo světa před více než 20 lety. Nástupce Fabie byl v mnoha směrech pokrokový a zaslouženě se z něj stala stálice českého vozového parku. Následovala kvalitní, leč designově rozporuplná druhá generace a „trojka“, kterou Ferdinand Piech označil jako nejkrásnější malé auto koncernu. Ale to už je minulost. Na výsluní se prodrala 4. generace a svého předchůdce překonává snad v každém směru.

Nová Škoda Fabia byla představena v květnu 2021 v rámci online konference v Centru současného umění DOX v Praze. O tom, jak bude vypadat, však napovídala řada vizualizací a náčrtů. Uhlazená příď mírně připomíná Enyaq – první ryze elektrickou Škodu. Zákazníci si mohou vybrat mezi světly s LED denním a potkávacím svícením a příplatkovým osvětlením, které je vpředu i vzadu kompletně LED.

Díky množství detailů se čtvrtá generace Škody Fabia honosí nejnižší hodnotou součinitele odporu vzduchu ve své třídě (C×0,28) a díky koncernové platformě MQB A0 významně narostla – je širší a kromě toho, že poprvé překonala hranici čtyř metrů, má dokonce větší rozvor než Octavia první generace. V rámci své třídy tak nabízí opravdu slušný prostor. Objem kufru narostl na 380 litrů (po sklopení sedadel až 1 190 litrů).

Interiéru nové Fabie dominuje dvouramenný volant známý z nejnovější Octavie. Alternativou je příplatkový sportovní trojramenný volant s pádly pod volantem (pro modely s DSG). Kdo chce, může si připlatit za vyhřívání, a to nejen v případě volantu, ale i čelního skla.

Naprostou samozřejmostí dnešní doby je digitální přístrojový panel (s úhlopříčkou 1é,25“), který již nahradil klasické budíky. Nechybí ani velký dotykový displej (9,2“) a pořádnou porcí funkcí a integrovanou eSIM. Díky ní může být Fabia neustále online a cestující si mohou kdykoliv zřídit wi-fi hotspot.

Technologiemi naditá Fabia dále nabízí chytrou asistentku Lauru, která rozumí 15 jazykům, USB-C konektory, bezdrátové rozhraní SmartLink s podporou Andorid Auto a Apple CarPlay – a samozřejmě i spoustu jízdních technologií v čele s Asistovanou jízdou 2.0, varováním pro vozidla v mrtvém úhlu a čtením dopravního značení.

Mladoboleslavští s výbavou nešetřili a nezapomněli ani na samočinného parkovacího asistenta a protikolizního asistenta s detekcí chodců a cyklistů.

Chcete se o čtvrté generaci Škody Fabia dozvědět více? Zamluvte si testovací jízdu u některého z autorizovaných dealerů. Třeba u Auto-Poly, na jehož stránkách najdete další informace a aktuální ceník Škody Fabia.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: