
Populární operativní leasing má i svá negativa
Poslední roky je celkem zajímavou alternativou oproti klasickému leasingu. Máme na mysli operativní leasing. Na ten je možné pohlížet jak na dlouhodobý pronájem vozu. Výhod má jistě celkem dost. My se však podíváme na stránku druhou, a to na možné nevýhody.
Pojistka je v režii majitele
Stejně jako u klasického leasingu, tak i u toho operativního existuje jedna nevýhoda, kterou je fakt, že součástí měsíční platby je zahrnuta částka za pojištění. Zde si může zájemce o auto vybrat z omezeného počtu variant a dané pojištění vozu tak není v jeho režii. V čem to může být problém? Je to celkem jednoduché. Důvody jsou tyto:
- Vyšší cena pojistky
- Předem stanovený rozsah pojištění
- Určené limity pojistného krytí
Dovolený je určitý nájezd
I to je negativum, které může operativní leasing mít. Je třeba říci, že součástí smlouvy je stanovený předem daný nájezd. Ten může být v mnoha případech omezující, jelikož je celkem malý. Jsou sice možnosti, jak se dá s vozem jezdit více, ale na druhou stranu to má vliv na cenu. A tak se operativní leasing již nemusí vyplatit tak, jak bylo původně zamýšlen. Když jde o obvyklé nájezdy, tak je to kolem 10 až 15 tisíci kilometry během jednoho roku.
Vůz je třeba vrátit v bezvadném stavu
Kladem je, že do vozu stačí jenom tankovat palivo a případné všechny servisní úkoly jsou zahrnuty ve splátkách. Nutno však říci, že v době končící smlouvy je třeba automobil vrátit v takzvaném bezvadném stavu. Nikoliv jenom s ohledem na technický stav, ale také s ohledem na vzhled. Nutno říci, že je kontrolován lak a každá oděrka na něm, také je kontrolován i stav interiéru. Pokud po této stránce není s vozem vše v naprostém pořádku, není nic výjimečného, že mohou být účtované finanční sankce. A rázem se dostáváme k tomu, že se operativní leasing stává méně výhodným, než by měl být.