24. února 2025
Kategorie: PR

Orion – MRG hledí do budoucnosti: Nabídky od továrních týmů na stole

Po skončení letošní Dakarské rallye nastává pro mnoho týmů období hodnocení a plánování budoucnosti. Český tým ORION – Moto Racing Group však neřeší jen minulost, ale také zajímavé nabídky na další spolupráci. Tzv. „Blue army“ se totiž ocitla v hledáčku několika motocyklových značek, které mají zájem nejen o účast týmu v dálkových soutěžích, ale dokonce i o vývoj nové motorky.

Dostali jsme několik nabídek, které se pohybují od statusu zákaznického týmu, což je nyní náš případ s KTM, přes možnost stát se satelitním týmem, až po plnohodnotný tovární tým. Do začátku léta bychom měli mít jasno, jakým směrem se vydáme,“ uvedl Ervín Krajčovič, šéf české stáje.

Starší modely KTM přinesly spolehlivost

Na letošním Dakaru se ORION – MRG rozhodl startovat se starší verzí motocyklů KTM 450 RR, což se ukázalo jako rozumná volba. „Celý závod jsme zvládli bez výraznějších technických problémů, pokud nepočítáme potíže s digitálními roadbooky, které nebyly na naší straně, a ulomený čep na motorce Milana Engela. Naše rozhodnutí se osvědčilo, technika byla perfektně připravená a viděli jsme i několik komplikací u novějších modelů. Dokonce jsme zaznamenali případy, kdy někteří závodníci museli vyměnit celý motor, což znamenalo penalizaci,“ popsal Krajčovič.

Z hlediska výsledků si tým nevedl špatně. Milan Engel dokončil slavnou rallye na 23. místě, Martin Prokeš obsadil 79. příčku. Bohužel Martin Michek musel soutěž předčasně ukončit už v úvodních etapách kvůli přetrženému řetězu. Tato situace byla způsobena nárazem kamene a šlo o naprosto ojedinělý problém.

Jednání s továrními značkami

Kromě samotného závodění se tým během Dakaru věnoval také analýze motocyklové techniky a hledání nových možností pro budoucnost. V průběhu soutěže proběhlo několik důležitých schůzek Ervína Krajčoviče se zástupci významných značek.

Je skvělé, že o nás mají tovární týmy zájem. Někteří manažeři nás sledují už delší dobu a hodnotí především naše výkony na Dakaru. Nyní intenzivně pracujeme na tom, abychom došli ke konkrétním dohodám. Na základě výsledků jednání pak vybereme nejlepší směr pro náš tým i naši firmu. Musíme zohlednit nejen sportovní, ale také ekonomickou stránku věci,“ vysvětlil Krajčovič.

Rozhodnutí by mělo padnout v nejbližších měsících. Jednou z možností je i pokračování spolupráce s KTM, i když zde zůstává mnoho nejasností. „Na konci března máme důležité jednání ve Francii a věřím, že nám přinese jasnější představu o tom, kam se vydáme. Naší prioritou je zlepšit servis pro závodníky a umožnit jim co nejvíce závodních kilometrů během sezóny. To je klíčový faktor pro další růst týmu,“ uzavřel Krajčovič.

Foto: ORION – MRG

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: