
Chcete svůj vlastní Aston Martin? Kupujte, dokud je čas
Britská automobilka z Gaydonu plánuje, že letos postaví méně sportovních vozů. Zároveň s tím však chce vydělat více peněz, protože prodané kusy budou dražší.
Zdražování
Aston Martin měl pro následující roky skutečně velké vize, ovšem vývoj SUV DBX jej vyčerpal natolik, že do něj musel vstoupit nový investor, kanadský miliardář Lawrence Stroll, který je znám pro své angažmá v F1. Do toho teď navíc přišla i koronavirová krize, která znamená globální propad prodejů automobilů i jejich výroby. Některé projekty však byly zrušeny nebo odloženy již předtím, i tak se ale máme ze strany této automobilky na co těšit.
„Musíme se dostat k modelové řadě aut s motorem uprostřed, Valkyrie pro letošní rok, Valhalla v roce 2022 a Vanquish v roce 2023,“ jmenuje priority generální ředitel Aston Martinu Andy Palmer. Ten zároveň přiznal, že automobilka chce co nejdříve do vozů začít instalovat hybridní vidlicový šestiválec vlastní konstrukce, díky kterému bude automobilka splňovat přísné regule flotilových emisí. Tyto pohonné jednotky by se měly stát součástí celé nabídky do roku 2025.
V nejbližší době pak přijde velká změna v podobě jiné prodejní strategie. Aston by se totiž měl stát obdobou Ferrari. „Předpokládám, že do budoucna budeme vyrábět méně sportovních aut, ale každé z nich bude profitabilní. Pokusíme se stát britským Ferrari s tím, že požádáme zákazníky, aby si auto individuálně nespecifikovali a počkali si na něj,“ řekl generální ředitel Aston Martinu.
Snad se tedy bude Astonu dařit o něco lépe než v předešlých letech. Celkově však vedení zůstává optimistické. „Potřebujeme trochu štěstí s trhem, přizpůsobujeme se však novým prioritám a podmínkám na trhu. Kdybych však nebyl optimistou, nebyl bych správným člověkem pro tuto práci,“ řekl šestapadesátiletý britský manažer.