
BMW Blechmann R 18. Tohle retro prostě chcete
Blechmann je minimálně v Rakousku známým úpravcem motocyklů. Bernhard Neumann, který se pod touto přezdívkou skrývá si naposledy pohrál s cruiserem BMW R 18, kterému ponechal jeho retroidentitu, ale přidal do ní kapku moderny.
Blechmann s jeho dílo
BMW představilo sériovou verze obřího cruiseru R 18 v dubnu 2020. Tvarově se s ním vydal do minulosti až k předválečnému R 5. Netrvalo to však dlouho a na svět se začali dostávat první zástupci tohoto motocyklu v upravené verzi, mezi kterými je i ta od Blechmanna.
Ten je znám pro svůj pracovní postup díky při kterém nikdy nepoužívá předem připravené náčrtky. Změny provádí přímo na motorce za využití finálního materiálu. Nemodifikuje rám a vždy využívá originálních montážních bodů R 18 není výjimkou. Blechmann jej přetvořil do podoby téměř závodního stroje, jelikož jej obohatil o kapotáž, na kterou plynně navazuje nová užší nádrž a hnědá kožená sportovní sedačka. Záď stoje je navíc useknuta tak, aby obnažila téměř celé kolo.
Motocykl nápadně připomíná závodní stroje z 50. let minulého století. Kapotáž ovšem není tak mohutná a nepřekrývá motor, který se exponuje celému světu. Kapotáž ovšem obepíná přední světlo, které se vrátí od diod ke klasické žárovce. Otvor tvarem ledvinek pak odkazuje na automobily stejného výrobce. Na motocyklu najdeme dost chromu, nejvíce mu však vévodí černé lakování s bílou linkou.
O motoru řeč nebylo, proto lze předpokládat, že v rámu stále tepe dvouválcový motor o objemu 1,8 litru s výkonem 67 kW. Ten umožňuje tomuto cestovateli v čase dosáhnout rychlosti až 179 km/h, ovšem díky úpravám by mohla být rychlost daleko vyšší.
Blechmann pracuje většinou sám a pro radu si moc nechodí. Přestavba tohoto konkrétního stroje mu zabrala 450 hodin, a výsledek skutečně stojí za to.