
Audi se loučí se čtyřmi kruhy
Audi je se svým logem v podobě čtyř spojených kruhů velmi pevně spjato. Tato symbióza však nyní skončí. Automobilka si totiž patentovala nové návrhy svého loga.
Čas změny
Změny loga velkých nadnárodních společností vždy budí vášně a u automobilek to platí dvojnásob. Svět se však proměňuje a s ním i vnímání estetiky designu. Změny sice vždy lidé na začátku zarytě odmítají, ale časem si zvyknou. Své o tom ví například BMW, které v minulosti své logo radikálně změnilo a na proměnu se chystá i Volkswagen a nyní také Audi.
Nové podoby loga, které si nechala automobilka patentovat v USA a Evropě se nesou ve znamení minimalismu. Jejich patentování neznamená, že se budou 100% používat, ale pokud automobilky udělají podobný krok, většinou to je právě z důvodu, že chtějí skutečně logo změnit. Audi preferuje především zjednodušení, protože současné logo je poměrně dost nahuštěné a aby bylo jasně čitelné, je zapotřebí jeho dostatečná velikost.
Zjednodušeně
Záměrem automobilky je logo co nejvíce minimalizovat a zbavit jej propojení. Ze čtyř kruhů by mohl vzniknout jeden ovál, který by propojení naznačoval, popřípadě by byla ponechána dvě propojení uprostřed.
Ovšem zjednodušení není jediným motivem. Tím může být také vyprázdnění smyslu čtyř spojených kruhů, kdy každý reprezentoval jednu automobilku, které se spojily. Z nich však do dnešních dní přežilo pouze Audi a tak by nové logo mohlo jasně hlásat, že Audi je již jen jedna jediná.
Co na nová loga říkáte?