
Stavitelný podvozek škoda Felicia
Výškově stavitelný podvozek na Škodu Felicia je bájně hledané zboží. Česká a Slovenská republika je paradoxem, kde zůstalo v provozu obrovské množství těchto vozidel. Na Německém a Rakouském trhu je tento model velmi výjimečný. Bohužel Německo diktuje trendy a výrobu výškově stavitelných podvozků pro celou Evropu. Díky nízkému výskytu byly výškově stavitelné podvozky na Škodu Felicii staženy z trhu před více než 8 lety.
Jak si s touto situací poradit?
Stažení výškově stavitelných podvozků z trhu vyvolalo obrovskou zbytkovou poptávku po řešení situace. V té době na trhu zbyly zakázkové podvozky jakými je například sportovní podvozek 35/35mm od TATechnix. Masová poptávka po těchto podvozcích ze Slovenska a Česka je udržela na trhu do dnes. Nejedná se o stavitelný, ale o pevný podvozek. Odborníci vyzdvihují jízdní vlastnosti těchto podvozků oproti stavitelným podvozkům. Nevýhodou je fixní snížení. Pokud jsou na automobilu použita široká alu kola, tak je stavitelný podvozek téměř nutností.
Opět přichází otázka jak si s tím poradit?
Chytrý a zkušený kutil nabízí řešení, i když přiznejme že méně správné. Nebojím se říct spíše špatné, ale i špatné řešení je pořád řešení. Z profesionálního pohledu neideálním řešením je postavení výškově stavitelného podvozku z komponent stavitelného podvozku pro technicky příbuzná vozidla. Například VW Polo a VW Golf 3 používá obdobné konstrukce náprav. Konstrukce náprav a uchycovací šrouby sedí například na zadní nápravě VW Golf 3. Bohužel VW Golf 3 nesedí váhovými limity. Přední náprava Škody Felicia používá tlumić zasouvaný do těhlice. VW Golf a VW Polo používá tlumiče s držáky. Pro uzpůsobení je potřeba hodně kreativity a práce s flexou.
Profesionální úpravci doporučují spíše řešení formou funkční setů. Sestavení výškově stavitelného podvozku je méně preferovaná varianta kvůli nutnosti značných úprav.