
Škoda vyhlíží rekordní úspěch i díky nové Octavii
Mladoboleslavská automobilka v posledních letech stále více a více expanduje a daří se jí. I díky tomu má nyní velké plány překonat v tuzemsku prodej 80 tisíc automobilů za rok a dodání více jak 82 tisíc automobilů na trh. Navíc by ráda zaujala třetinový podíl na tuzemském trhu.
Pokud se podíváme na vývoj současných podmínek na trhu, tak zjistíme, že se jedná o cíle naplnitelné. Vše nasvědčuje tomu, že by se celkové prodeje měly vyrovnat těm loňským a pokud připočítáme uvedení hned pěti nových modelů do naší rovnice, výsledek by měl odpovídat plánům samotné automobilky.
Vyhlídky na letošní prodeje
Krom velkého SUV Kodiaq se můžeme těšit na modernizovanou Octavii, ve které vidí automobilka svůj velký potenciál. Zároveň se nám blíží představení druhé generace modelu Yeti. Právě všechny tyto novinky by měly přispět k růstu značky. Největší polemika se rozhořela okolo nové Octavie, ovšem 1957 objednávek naznačuje, že o model bude zájem. Oproti loňskému roku se jedná o nárůst téměř jednoho tisíce. Rekordní byl i první měsíc tohoto roku, kdy Škoda prodala 8890 automobilů.
Nová Škoda Octavia se dostala k zákazníkům již 22. února a zhruba v květnu pak dorazí i její deriváty v podobě Scoutu a verze RS. Novinka přináší oddělené přední světlomety a nové asistenční systémy, jako je například pomocník při couvání s přívěsem, prediktivní ochrana chodců a zdokonalený parkovací asistent, který disponuje i kamerou s ostřikovačem.
Nové multimediální systémy a mobilní připojení automobilu k internetu jsou samozřejmostí. V rámci chytrých řešení přibyly nové sklápěcí stolky na zadní straně předních sedadel či klíč s možností personalizace, do kterého si může uživatel ukládat svá osobní nastavení. Potěší také vyhřívaný věnec volantu a u verze kombi bude řidiči k dispozici i vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru. Ten bude mít velikost 590 litrů pro liftback a 610 litrů pro kombi, což je prvenství ve své třídě.