
Škoda v USA? Naprostá sebevražda!
V nedávné době se objevila zpráva o plánovaném vstupu Škoda Auto na severoamerický trh. Jak to tak vypadá, s tímto zaoceánským dobrodružstvím to zase tak horké nebude. Naznačil to jeden z členů představenstva Volkswagenu.
Automobilka Škoda Auto má k rozšiřování svých pozic velmi kladný vztah. To ostatně musí, pokud chce jít ve vizi svého šéfa Bernharda Meiera, který by chtěl do roku 2025 zdvojnásobit roční produkci naší největší domácí automobilky. Pokud se na tuto vizi podíváme v číslech, tak produkce by musela vystoupat na dva miliony vozů ročně, přičemž zásadním faktorem tohoto plánuje vstup automobilky do Jižní Korei, Singapuru a Íránu. To ostatně potvrdil Maier v rozhovoru pro MF Dnes. O vstupu na severoamerický trh však prozatím nepadlo větší rozhodnutí.
Nejistá budoucnost
Sám Maier budoucnost automobilky na severoamerickém trhu nevyloučil a sám prohlásil, že mít zde svůj model Kodiaq by byl velký úspěch. Jak se ovšem zdá, ne všichni zaměstnanci Volkswagenu, a to i ti z nejvyšších pater, jsou touto ideou zcela nadšeni a sdílí stejný názor. Jeden nejmenovaný člen představenstva Volkswagenu dokonce tento krok označil za čiré šílenství. Odkazuje především na velikost tohoto trhu, neznámost značky v zámoří a neexistující dealerskou síť. Posledním argumentem je pak vyvolávání nezdravých konkurenčních bojů mezi Škodovkou a samotným Volkswagenem.
Škoda se však v minulosti do USA podívala. Koncem padesátých let zde šířila své dobré jméno. Je to ovšem tak dlouhá doba, že vše, co zde bylo vybudováno, nyní leží zapomenuto v prachu. Podle nejnovějších informací by se o jejím návratu za velkou louži mělo rozhodnout v příštím roce. Škoda však nic nenechává náhodě a již nyní je v Severní Americe patentován název Octavia, Yeti a Superb.
A jak se vlastně na Škodu tváří obyvatelé USA? Poměrně kladně, tedy minimálně na adresu minulé generace Superbu, která se objevila v pořadu The Next Gear.