14. března 2023
Kategorie: Motorky

Yamaha používá ke stavbě motocyklů zelený hliník

Ještě jste o zeleném hliníku neslyšeli? Pokud si představíte plech natřený na zeleno, jste vedle. Jedná se o materiál, který se vyrábí udržitelnějším způsobem. Japonský nadnárodní výrobce motocyklů Yamaha Motor začal na začátku roku 2023 ve svých ve svých závodech v Japonsku s použitím hliníku, který je rafinován tak, že používá o 60 % méně oxidu uhličitého než tradiční hliník.

Použití zeleného hliníku bude společnost rozšiřovat

Společnost Yamaha Motor oznámila, že dosáhla dohody s dodavatelem hliníkových ingotů o nákupu zeleného hliníku a začala jej používat jako surovinu pro díly v motocyklech Yamaha v únoru 2023. Je to poprvé, kdy bude použit zelený hliník v japonských motocyklech a společnost Yamaha Motor plánuje do budoucna jeho použití ve svých modelech postupně rozšiřovat.

Ekologičtější volba

Zelený hliník je hliník, který je rafinován pomocí obnovitelných zdrojů energie, aby při jeho výrobě vypouštěl asi o 60 % méně CO2 ve srovnání s tradičně rafinovaným hliníkem. Procento nižších emisí z obnovitelných zdrojů samozřejmě závisí na výrobci. Hliníkové díly tvoří 12 % až 31 % celkové hmotnosti motocyklu, takže přijetí zeleného hliníku je jedním z účinných přístupů ke snížení emisí CO2 z části životního cyklu produktu při výrobě surovin.

Prostřednictvím rozvoje svých inženýrských a výrobních technologií a odborných znalostí Yamaha Motor aktivně prosazuje používání recyklovaného hliníku, který nyní tvoří přibližně 80 % hliníku používaného touto společností. Toto zavedení zeleného hliníku bude použito pro díly, které stále nelze vyrábět z recyklovaných materiálů. Jako první krok bude Yamaha Motor využívat zelený hliník pro určité díly svých velkoobjemových a terénních soutěžních motocyklů a plánuje v budoucnu rozšířit počet modelů využívajících tento materiál, jak to dovolí dostupné objemy dodávek.

V plánu je více obnovitelných materiálů

V souladu s plánem Yamaha Motor Group Environmental Plan 2050 se společnost snaží dosáhnout uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních aktivitách, včetně celého svého dodavatelského řetězce. Uhlíkové neutrality by chtěla dosáhnout do roku 2050. Aby toho dosáhla, stanovila si za cíl přejít na 100% udržitelných materiálů do roku 2050, jako je přijetí více pryskyřicových materiálů rostlinného původu, vývoj recyklovatelného polypropylenu a přijetí zelených materiálů a dalších recyklovaných materiálů pro své motocykly vyráběné v Japonsku a v zámoří.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: