
Maserati se připravuje celou řadu novinek
Italská automobilka chystá obnovit svou stárnoucí modelovou nabídku. Krom modernizace aktuálních modelů se můžeme těšit také na úplné novinky.
Velké věci
Maserati v poslední době poměrně výrazně mlčelo a poslední novinku představilo v roce 2016 v podobě Levante. Od té doby jen faceliftovalo své modely a nepřicházelo s ničím novým. To se projevilo i na zájmu zákazníků, kteří si kupovali automobily méně. Maserati však pracuje na zlepšení této situace.
Do roku 2022 chystá kompletně obměnit své portfolio a nezůstane jen u konceptů, ale do této doby by měly být vozy již v prodeji. „Garantuji vám, že vám v následujících několika letech každé čtyři až šest měsíců dáme něco zajímavého, o čem se bude mluvit,“ slibuje Alistair Gardner, šéf severoamerického zastoupení Maserati.
Automobilka plánuje aktuální vozy nahradit novějšími generacemi, přidá jejich další varianty a přijde i se zcela novými modely. Mezi nimi by měl být například i sporťák Alfieri, který se stane přímým pokračovatelem Gran Turisma. Bude se jednat o elektromobil a světu by se měl představit v příštím roce v Ženevě.
Být luxusní
Kromě tohoto modelu se dočkáme například i zástupce z SUV segmentu S, tedy o tři třídy menšího vozu než je Levante. „Rostoucími segmenty jsou středně velká SUV a velká SUV. V prémiovém segmentu rostou také malá SUV, v této kategorii ale nechceme být zastoupeni, necháme ji Alfě,“ říká Gardner. „Alfa se vydá cestou objemu, do míst, kam Maserati nechce směřovat. Chceme být v cenové kategorii nad 75.000 dolarů (cca 1,7 milionu korun), což je částka, na níž začíná naše Ghibli. Myslím, že i nadále se budeme stavět do role značky pravého luxusu a výkonu, s italským designem, stylem, sofistikovaností a elegancí. Můžeme to udělat dostupné, cenou se však podbízet nebudeme,“ doplňuje.
Maserati opouští snahu stát se konkurentem pro německé luxusní značky jako je Audi, BMW, či Mercedes a prodávat 75 tisíc vozů ročně a stane se ještě luxusnější značkou s omezenou produkcí.