26.4.2020
Kategorie: PR

Nová Škoda Octavia je revoluční: Vše, co byste o ní měli vědět, než rozbijete prasátko

Třetí generace nejdůležitějšího vozu mladoboleslavské automobilky způsobila pořádný rozruch. Škoda se díky ní posunula o pořádný kus a ukázala světu, že moc dobře ví, po čem zákazníci touží. Ale to se psal konec roku 2012 a od té doby uteklo hodně vody. A na nostalgické vzpomínání momentálně není čas. Na trh nastoupila nová královna a předchozí generaci zastínila snad ve všech ohledech. Ve zkratce: je robustnější, její interiér je o třídu výše a ještě lépe je na tom s bezpečností.

O kolik povyrostla?

Při pohledu zezadu máte pocit, že před vámi stojí vlajková loď Škody – model Superb. Záď, ostatně jako ostatní partie vozu, je vskutku líbivá. Vůbec poprvé má dělené zadní lampy – z části zasahují do víka kufru. Příď zase lehce připomíná Scalu, ale má o něco širší a konzervativnější světla. Na čem se rozhodně nešetřilo, jsou diody. Již v základní výbavě je nová Škoda Octavia využívá pro denní svícení (v rámci spodní linky) i ve formě potkávacích a dálkových světel. Samozřejmě nechybí ani v zadních svítilnách.

Co se týče rozdílu vnějších rozměrů, oproti třetí generaci je liftback delší o 30 mm (4689 mm) a širší o 15 mm (1829 mm). Hodnoty pro výšku a rozvor zůstávají stejné. Povyrostla také verze kombi, a to o 22 mm na délku (4689 mm) a 15 mm na šířku (1829 mm). Nejedná se tedy o nijak dramatické změny, byť karoserie na první pohled působí výrazně „přifoukle“.

Strhující interiér

Pokud vás uhranul exteriér, budete nadšení i z kabiny. Bylo zřejmé, že se Škoda vytasí se zbrusu novým pojetím pracoviště řidiče, ale tak razantní změny čekali snad jen největší optimisté. Interiér lze popsat jako prudce moderní, elegantní a digitální. Přístrojové desce vévodí dvouramenný volant s postranními chromovanými válečky pro listování v menu palubního počítače. Za multifunkční tříramenný sportovní volant si však musíte připlatit.

Zřejmě největší novinkou je elektronický přepínač převodovky „shift-by-wire“, který je oproti staršímu mechanickému přepínači menší a uvolnil místo na středové konzole. Na té se mimo jiné nachází dva z celkového počtu pěti USB-C konektorů (další najdete v zadní části vozu, jeden v úchytu zpětného zrcátka), držáky na nápoje a výrazně přepracovaný slot na klíček.

Milovníci dotykového ovládání mohou jásat. Zmizel otočný ovladač pro nastavení teploty a s ním i otočné spínače světel. Dotykový je také stropní panel, podobu fyzického tlačítka má pouze bezpečnostní SOS.

Velmi povedený je přepracovaný multimediální systém s čtveřicí různých infotainmentů (základní 8,25 palcový Swing bez navigace s dvěma otočnými tlačítky, plně dotykový 10 palcový Bolero bez navigace, Amundsen s navigací a Columbus s větší kapacitou vnitřního úložiště a funkcí pro promítání navigace do digitálního přístrojového štítu). Mezi novinkami se sluší zmínit také head-up displej pro promítání informací na čelní sklo.

Pokročilejší bezpečnostní prvky

Nejnovější Octavii nelze nic vytknout ani z hlediska bezpečnosti. K asistentům přibyly systémy pro vyhýbání a rozpoznávání vozidel při odbočování. Vozidlo zároveň upozorní posádku před otevřením dveří, pokud se k němu zezadu blíží jiný automobil nebo cyklista. Zásadního vylepšení se dočkaly i systémy, jež byly součástí předchozí generace. Třešničkou na dortu je poměrně šikovná hlasová asistentka Laura. Zvládá nastavení teploty, zadávání adresy do navigace a vyhledávání vybraných položek na internetu.

Pokud vás zajímají motorizace, možnosti příplatkové výbavy a ceny nové Škody Octavia, podívejte se na stránky autorizovaného dealera auto-poly.cz.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: