13.12.2017
Kategorie: Motorky

Honda v rovnováze

Honda na autosalonu v Tokiu představila Riding Assist-e. Jedná se o pokračování konceptu motocyklu Riding Assist, kterých je schopný samočinně udržovat rovnováhu motocyklu.

Tokio trvalo od 25. října až do 5. listopadu letošního roku. Jednalo se o 45. ročník autosalonu, na kterém Honda krom některých svých sériových modelu představila také několik konceptů. Mezi ně patří například skicou jemně naznačený Sports EV, ve Frankfurtu představený Urban EV a také NeuV.

Právě NeuV měl během výstavy v Las Vegas společnost, kterou mu dělal motocykl Honda Riding Assist. Ten vycházel z modelu Honda NC 750S, od kterého se výrazně liší designem kapoty kolem zcela nově pojatého LED světlometu. Velkou změnou je však novinka v podobě systému, který umožňuje cestujícímu nesundávat nohy ze stupaček, i v momentě, kdy stojí motorka na místě.

Vychytávky, které oceníte

Hond Riding Assist je totiž vybavený systémem variabilní změny sklonu přední vidlice a následným udržováním rovnováhy jemnými korekcemi řízení. Motocykl je díky tomu schopen samostatně udržovat rovnováhu a navíc ještě následovat svého majitele rychlostí chůze.

Novinka přichystaná pro autosalon v Tokiu využívá stejného systému pro udržování rovnováhy jako jeho předchůdce. I on bude stát na základě modelu NC 750 S. Ovšem z něj si vypůjčil jen přední kolo s vidlicí a hlavní část trubkového rámu.

Zbytek stroje je zcela nový. Od nespecifikované pohonné jednotky, kterou bude elektromobil, přes sedlo až po kapotu, vše bylo nově navrženo. Vedle revolučního systému udržování rovnováhy tak bude motocykl přitahovat pozornost i svým novým designem a technikou. A to z toho důvodu, že je motor netradičně uložen pod sedadlem, zatímco baterie jsou v místech, kde se normálně nachází motor.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: