Expedice s názvem ROBOT, která navázala na slavnou trasu Sakura 1970, má úspěšně za sebou téměř šestitýdenní jízdu přes Evropu a Asii. Sedm historických automobilů urazilo více než 16 000 kilometrů napříč 12 zeměmi, než dorazilo do japonské Ósaky.
I sebemenší překročení rychlosti může v některých evropských státech znamenat citelnou pokutu. Zatímco v Česku se často toleruje drobný přestupek, v zahraničí mohou mít i 1 km/h nad limitem vážné důsledky. Víte, kde si dát zvlášť pozor?
„Myslím, že když se lidé ohlédnou zpět na naši expedici, rozhodně si nejvíc vybaví právě Toyotu Celicu. A proč právě ji? Protože je jednoduše nejhezčí,“ říká s úsměvem Lubomír Pešák, majitel zelené Toyoty Celica ST z roku 1977. Tento
Český trh s novými vozy prošel v posledních letech výraznými cenovými výkyvy. Některé automobily se dramaticky zlevnily, jiné naopak výrazně podražily. Co stojí za těmito změnami, a které modely se posunuly cenově nejvýrazněji, shrnuje nová analýza společnosti Business Lease,
Hluk uvnitř vozu ovlivňuje komfort i vnímání kvality jízdy. Výrobci automobilů i nadšenci z řad majitelů vozů proto hledají efektivní cesty, jak hluk eliminovat. Podívejme se, jakými metodami se dá hluk v autě snižovat a co všechno tento proces
Automobilky čelí neustálému tlaku na snižování nákladů, a přitom musí dodržovat přísné emisní normy i rostoucí očekávání zákazníků. Jak tedy dokážou vyrábět auta efektivněji a levněji, aniž by to ohrozilo jejich kvalitu?
Na světové výstavě Expo 2025 v japonské Ósace se návštěvníci setkají s neobvyklými dopravními prostředky. Japonské automobilky Toyota, Suzuki, Subaru, Daihatsu a Mazda zde nasadí osobní vozy, které místo tradičních fosilních paliv pohání syntetická alternativa. Tato auta budou zajišťovat
Automobilka Hyundai se v posledních letech proměnila z výrobce dostupných vozů na technologického lídra s důrazem na elektromobilitu, autonomii a chytrá řešení. Co všechno dnes značka Hyundai nabízí a kam směřuje?