
Výměna poškozeného skla není vždy nutná
Poškozené čelní sklo je problém, který se nevyhnul snad žádnému z řidičů. Víte však, že v některých případech není nutné měnit kompletně celé sklo?
Výměna celého předního skla může představovat poměrně citelný zásah do rodinného rozpočtu, i to je důvod, proč mnoho lidí volí připojištění čelního skla. Ovšem ani lidé, kteří toto připojištění nemají, nemusí platit velké výdaje.
V mnoha případech není vůbec nutné čelní sklo celé vyměňovat, ale stačí jej opravit. K této formě kompenzace se navíc přiklání celá řada pojišťoven, protože se jedná o zdaleka levnější řešení než výměna kompletně celého čelního skla.
Oprava čelního skla
Oprava může být provedena až u 80 procent čelních skel poškozených úderem odlétnutého kamene. Vyplývá to alespoň z údajů firem specializujících se na opravy či výměny čelních oken. Sklo není potřeba měnit, ale stačí prasklinu vyplnit speciální pryskyřicí, která je do praskliny vehnána po odsátí vzduchu. Tato pryskyřice prasklinu zacelí a navíc má stejný lom světla jako samotné sklo, díky čemuž se prasklina stane pouhým okem neviditelná a řidič skrze ní může pozorovat co se před vozem děje.
Prasklinu v čelním skle si však může motorista opravit i sám. Potřebuje k tomu jen opravnou sadu a trochu zručnosti. Sada pro profesionály vyjde i na několik desítek tisíc korun. Ovšem pro domácí použití jsou určeny sady, jejichž cena startuje i na 200 korunách. Nejrozumnější je však zakoupit takovou sadu, kterou prodávají samotné autodílny. Částka je sice dvojnásobná, ovšem stále se nejedná o nikterak závratné peníze a v tomto případě je určitě zcela výhodnější si připlatit.
Toto řešení však nejde použít vždy a všude a proto je vždy nejlepší si čelní sklo připojistit. Výše pojistného se odvíjí od limitu pojistného plnění. Nejvhodnější je pak pojišťovat zejména čelní skla dražších vozů.