29. dubna 2020
Kategorie: Automobily

VW původně dělal elektromobily, aniž by chtěl

Automobilka Volkswagen se pasovala do role průkopníka elektrické mobility. Nutně to ale neznamená, že by se do této činnosti pouštěla s nadšením.

Elektromobilita nebyla jasná volba

U Volkswagenu se o elektromobilitě hovoří již několik let. Nejdříve přišly koncept ID., následoval elektrický model ID.3 a brzy bychom měli přivítat i crossover ID.4, návrat klasické minibusu v elektrické podobě a malé modely ID.1 a ID.2.

Plány automobilky pro další roky jsou nemalé. Do roku 2029 by měla nabízet 75 nových elektromobilů a 60 hybridů. Ovšem Volkswagen nebyl do elektromobility vždy zapálen tak jako nyní.

Přiznal to lídr sportovní divize Volkswagen R Jost Capito který přiznal, že hlavním důvodem byly snahy snižovat flotilové emise. Výsledkem nevole byly elektrické modely e-Golf a e-UP. „Vždycky jsem si myslel, že elektromobily budou aktuální, až budu v důchodu. Jsem čistý petrolhead,“ řekl Capito. Sám ale dodal, že dnes Volkswagen v elektromobilech našel smysl.

Navíc elektrifikace by měla pomalu pronikat i do jeho vlastního ostrého segmentu. To ostatně nedávno naznačil elektrický závodní speciál Volkswagen ID.R, který má na svém kontě již několik světových rekordů, včetně toho, kterého dosáhl, na hoře Pikes Peak.

Ovšem v závislosti na současný vývoj nejen automobilového průmyslu je otázkou, zda se Volkswagenu podaří naplnit veškeré své plány, které si stanovil před šířením nákazy COVID-19. Valná část výrobních podniků stojí, trh je podzásobený, protože Čína nedodávala potřebný materiál a lidé vozy nekupují.

Svět stojí před velkou změnou a týká se to i automobilového průmyslu, který bude nyní muset najít cestu, jak se z veškerých problémů dostat a navázat tam, kde předtím skončil. Nechme se tedy překvapit, jak rychle a efektivně se mu to podaří.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: