
Toyota znovu potvrzuje svou dominanci: nejhodnotnější automobilová značka světa
Toyota si i letos udržela své prvenství v prestižním žebříčku nejhodnotnějších světových značek společnosti Interbrand. V rámci automobilového průmyslu nenašla přemožitele a zůstává nejcennější značkou mezi výrobci aut. Hned za ní se umístily Mercedes-Benz a BMW, které obsadily 10. a 14. místo v celkovém pořadí.
Podle aktuální zprávy Best Global Brands 2025 byla hodnota značky Toyota stanovena na 74,2 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o dvě procenta. V celkovém žebříčku napříč všemi odvětvími skončila Toyota na šesté pozici, hned za giganty Apple, Microsoft, Amazon, Google a Samsung.
Dlouhodobý lídr automobilového světa
Žebříček Best Global Brands se sestavuje již více než čtvrt století a odráží finanční výkonnost, loajalitu zákazníků i schopnost firem přizpůsobovat se měnícím se trendům. Toyota si své dominantní postavení mezi automobilkami drží neuvěřitelných 22 let v řadě.
Odborníci z Interbrand připisují úspěch Toyoty především její široké a globálně diverzifikované nabídce modelů, která pokrývá všechny klíčové segmenty trhu. Důležitým faktorem je také silné zaměření na ekologické technologie – od hybridních systémů až po vývoj plně elektrických a vodíkových vozů. Tímto přístupem automobilka dlouhodobě snižuje emise CO₂ a posiluje svou reputaci jako průkopník udržitelné mobility.
Výroba i prodej bez konkurence
Toyota si už pět let drží pozici největšího výrobce automobilů na světě. Její vozy se prodávají ve více než 170 zemích a regionech, přičemž v roce 2024 dosáhla skupina Toyota Motor Corporation (včetně značek Lexus, Daihatsu a Hino) globálního prodeje více než 10,8 milionu vozů.
Investice do budoucnosti a inovací
K hlavním pilířům úspěchu Toyoty patří rozsáhlé investice do výzkumu a vývoje. Jen v roce 2024 automobilka vložila do inovací přibližně 1,3 bilionu jenů. Toyota zůstává jediným výrobcem, který se aktivně věnuje vývoji všech typů nízkoemisních i bezemisních pohonů – od hybridních a plug-in hybridních systémů přes elektromobily až po vozy poháněné vodíkem. Díky tomu dokáže pružně reagovat na specifické potřeby jednotlivých trhů po celém světě.
Sport jako laboratoř inovací
Toyota potvrzuje svou technologickou převahu i v motoristickém sportu. Úspěšně se prosazuje v prestižních šampionátech WRC, WEC a W2RC, kde její týmy testují nové technologie v extrémních podmínkách. Tyto poznatky se následně promítají do sériové výroby a přispívají k dalšímu rozvoji značky.
Toyota tak i v roce 2025 zůstává synonymem spolehlivosti, inovací a pokroku – a její náskok před konkurencí zatím nevykazuje známky zpomalení.


