
Toyota představuje devátou generaci Hiluxu: přichází elektřina, vodík i modernizovaný hybrid
Toyota oznámila příchod zcela nové, v pořadí deváté generace legendárního pick-upu Hilux. Novinka se stane mezníkem nejen v historii modelu, ale i celé značky – poprvé totiž nabídne čistě bateriový pohon a variantu využívající vodíkové palivové články. Obě verze budou zcela bezemisní. Toyota tak dál rozšiřuje svou filozofii vícecestného přístupu k elektrifikaci, který má reagovat na různé potřeby zákazníků i regionální specifika. V nabídce proto nechybí ani mild-hybridní provedení se 48V technologií.
A právě kombinací všech dostupných variant se Hilux stává modelem s nejširší paletou pohonů napříč značkou, přičemž stále staví na tradičních hodnotách: vysoké spolehlivosti, odolnosti a dlouhé životnosti.
Nový design a moderní technologie pro lepší komfort i bezpečnost
Exteriér Hiluxu prošel zásadní proměnou směrem k robustnějším a dynamičtějším proporcím. Přední část zdobí užší světlomety spojené výraznou lištou s nápisem TOYOTA. Elektromobilní varianta se obejde bez klasické masky chladiče a dostala také speciální aerodynamická kola. Všechny verze nyní nabízejí praktický schůdek pod korbou pro pohodlnější nakládání a upravený boční nášlap.
Nabídka karoserií se zjednodušila – nový Hilux bude k dispozici výhradně jako prostorný Double Cab. Interiér čerpá inspiraci z nového Land Cruiseru a staví na vyšší kvalitě zpracování. Dominantou kabiny je široký horizontální panel s digitálním přístrojovým štítem o úhlopříčce 12,3 palce a stejně velkým infotainmentem. Ovládací prvky pro terénní režimy a pohon všech kol jsou přehledně soustředěny na jednom místě, aby byla obsluha co nejjednodušší. U elektromobilního provedení se řazení přesunulo do podoby elektronického voliče.
K vyšší úrovni pohodlí přispívají prvky moderní konektivity – bezdrátová nabíječka mobilních telefonů, nové USB porty i možnost vzdáleného ovládání a monitoringu vozu přes aplikaci MyToyota. Správci firemních flotil tak mohou sledovat informace až o deseti vozidlech včetně polohy, stavu baterie nebo historie jízd.

Velkou novinkou je také použití elektrického posilovače řízení, který zlepšuje manévrovatelnost a zároveň snižuje riziko zpětných rázů v terénu.
Významných změn doznal i bezpečnostní paket Toyota T-Mate. Podle výbavy a trhu může nový Hilux disponovat rozšířeným systémem Toyota Safety Sense, funkcí potlačení nechtěné akcelerace, proaktivním asistentem řízení či systémem nouzového zastavení. Přes OTA aktualizace se budou bezpečnostní systémy průběžně vylepšovat. K dispozici bude také hlídání mrtvého úhlu, asistent bezpečného vystupování nebo systém detekce únavy řidiče.
Hilux poprvé jako elektromobil
Bateriová verze Hiluxu představuje významný posun – elektrický pohon se podařilo integrovat bez kompromisů v oblasti tradiční odolnosti, terénních schopností či robustní rámové konstrukce. Elektromobil bude lákat především firemní zákazníky, kteří potřebují spolehlivý pick-up s nulovými emisemi.
Vůz je konstruován pro jízdu v náročných podmínkách, přičemž ochrana baterie byla navržena tak, aby odolala vodě i mechanickému poškození. Brodivost zůstává shodná se současnou generací se spalovacím motorem.
Elektromobilní Hilux disponuje lithium-iontovou baterií o kapacitě 59,2 kWh a dvojicí elektrických nápravových jednotek eAxle, které zajišťují stálý pohon všech kol. Předběžné údaje uvádějí točivý moment 205 Nm na přední a 268,6 Nm na zadní nápravě. Užitečné zatížení činí přibližně 715 kg, maximální tažná síla 1600 kg a dojezd podle WLTP asi 240 km. Toyota se zároveň zaměřila na co nejefektivnější možnosti nabíjení.

Hilux Hybrid 48V: ideální volba pro Evropu
Mild-hybridní technologie s 48V systémem, poprvé uvedená do současné generace Hiluxu v roce 2025, se má stát klíčovou variantou pro evropský trh. Výroba nové generace začne na jaře 2026. Hybridní ústrojí tvoří 48V baterie uložená pod zadními sedadly, elektromotor-generátor a DC/DC měnič. Spojení těchto komponent s 2,8litrovým turbodieselem přináší tišší, kultivovanější a plynulejší chod, a to jak na asfaltu, tak v terénu.
Nosnost zůstává vynikající – až jedna tuna – a tažná kapacita dosahuje 3500 kg. Konstrukce hybridních prvků byla navržena tak, aby odolala náročným podmínkám, přičemž generátor umístěný výše umožnil zachovat brodivost 700 mm. Součástí výbavy je také systém MTS pro volbu typu povrchu či terénní monitor pomáhající při průjezdu těžkým terénem. K přesnému manévrování přispívá panoramatický kamerový systém.
Vodíkový Hilux míří do roku 2028
Toyota rovněž potvrdila budoucí uvedení verze využívající vodíkové palivové články. Tento Hilux by se měl objevit na trhu v roce 2028 a je dalším krokem v plánu značky podporovat rozvoj vodíkových technologií i vybudování infrastruktury v Evropě. Vůz tak představí další možnost, jak dosáhnout bezemisního provozu bez omezení v oblasti výkonu a praktičnosti.


