
Segment nejmenších vozů má na kahánku
Stále více výrobců minivozů postupně střádá plány, jak se s tímto segmentem rozloučit. Do budoucna by to mohlo znamenat jeho úplný zánik.
Minivozům zvoní hrana
Minivozy byly kdysi velice oblíbené, ovšem se současným vývojem ztrácí na významu a zájem je o ně čím dál tím menší. Není proto vyloučeno, že se s nimi v několika příštích letech zcela rozloučíme. Konec svých malých automobilů nyní zvažují dva velmi silní hráči a to Francouzská skupina PSA a německý Volkswagen Group.
PSA momentálně vyrábí v Kolíně model C1 a Peugeot 108. Volkswagen pak v Bratislavě Seat mii, Škodu Citigo a Volkswagen Up!. S jejich koncem by navázaly na strategii automobilky Opel, která se svým modelem Adam již rozloučila.
O tom, že jak C1, tak i 108 budou končit, se spekuluje od loňského roku, kdy Toyota oznámila, že podnik, ve kterém se tyto modely vyrábějí, vezme pod svá křídla. Jak dlouho se v tomto režimu budou minivozy od PSA vyrábět, je tedy ve hvězdách.
Kam budou směřovat kroky ?
Jak Citroen, tak i Peugeot totiž vidí budoucnost svých modelů někde jinde. Zatímco Citroen by rád miniaturní elektromobil, Peugeot se zhlédl v malém crossoveru. Ten mimochodem plánuje také Volkswagen, který sice u Škody odhalí elektrické Citigo, ovšem s jeho nástupcem se nepočítá.
Důvodem, proč je o segment malých vozů stále menší zájem, je především příchod elektromobilů, kdy vozy s nízkou produkcí emisí již prostě nejsou třeba a také ten fakt, že SUV tažení je neúprosné a snaží se dostat i do segmentu malých vozů. Toyota však přestat se svým Aygem nehodlá a důvodem je i to, že v loňském roce stouply jeho prodeje o 9,4 %.