13. ledna 2021
Kategorie: Automobily

Renault Kiger: Když se Francouzi snaží dobít Indii

Indický trh má mnoho specifik, pro automobilky je však jeden z nejdůležitějších na světě. Tedy pokud jdou ochotné připravit pro místní zákazníky speciální modely, až na vzácné výjimky by totiž s auty určenými pro trh ve vyspělých státech neuspěli. Indové sice mají slabost hlavně pro dvoustopé dopravní prostředky, ale druhá nejlidnatější země na světě má i tak obrovský hlad po autech.

Evropské značky v Indii

Evropané, ale i další světové značky, kvitují, že v Indii neplatí přísné evropské regulace týkající se ekologie a bezpečnosti vozů. S trochou nadsázky lze říci, že na místní silnice může vyrazit prakticky cokoli, a podle toho to také v indických metropolích vypadá. Třeba v hlavním městě Dillí se po většinu roku prakticky nedá dýchat. Aby zahraniční značky na místním trhu uspěly, obvykle se spojí s nějakým místním průmyslovým koncernem, který pak pod licencí vyrábí auta se zahraniční značkou. Stejnou politiku razí také Renault.

Renault Kiger

Renault Kiger je indická specialita, jinde než v druhé nejlidnatější zemi světa jej nekoupíte. A je to trochu škoda, elegantní malé SUV by si své kupce našlo i v dalších zemích, pokud by dostalo nějakou slušnou výbavu. V Indii se bude prodávat od března 2021, v základní variantě bude mít tyto charakteristiky:

  • Typ motoru: benzinový čtyřválec o objemu 1.0 l s výkonem 69 koní
  • Převodovka: manuální šestistupňová
  • Kombinovaná spotřeba: 6,8 l/100 km
  • Cena: 550 tisíc rupií (přibližně 160 tisíc korun)

Jako jiná auta zahraniční provenience, i Renault Kiger je určen movitější klientele, především vyšší střední třídě. V tomto segmentu cílí Renault hlavně na mladší generaci, auto dostane poněkud divoké LED osvětlení, které bude připomínat naše vánoční světýlka. Mladí Indové, a zejména ti, kteří si podobná auta mohou dovolit, však na podobné extravagance slyší.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: