
Prohlédněte si Triumph Speed Triple 1200 RS s rozsáhlým vylepšením
Společnost Triumph ohlásila pro rok 2021 zcela nový Speed Triple 1200 RS, jehož pozemní redesign se dotýká téměř všech hlavních komponent stroje. Pokud se letos ocitnete na trhu s novým nahým motocyklem, budete muset zvážit více síly, lepší ovladatelnost, nižší hmotnost a mnohem více.
Pohonná jednotka
Společnost Triumph využila poznatky získané ve svém programu závodních motorů Moto2 k vývoji zcela nového trojitého motoru o objemu 1160 cm3 pro Speed Triple. Má 177 koní při 10 750 ot./min a poskytne točivý moment 92 liber při 9000 ot./min. Červená čára se zvýšila o 650 otáček za minutu a celá pohonná jednotka váží o 15 liber méně než její předchůdce. Celkově vzato, Triumph tvrdí, že má nejvyšší poměr výkonu a hmotnosti v celé historii modelu Speed Triple.
Nový motor zaručuje zcela přepracovaný sací a výfukový systém, který zajišťuje okamžitou reakci v okamžiku, kdy se dotknete plynu. Přispívá také k tomu, co Triumph tvrdí, že je nejlépe znějící Speed Triple, jaký kdy byl vyroben.
K dispozici je zcela nová prokluzová a pomocná spojka se sníženým počtem lamel spojky a nová skládaná šestistupňová převodovka. Změny hnacího ústrojí způsobily ztrátu setrvačnosti celkem 12 procent. Chladicí systém je kompaktnější i pro nižší celkovou hmotnost a nový systém zapalování využívá dvojité zapalovací svíčky pro lepší výkon při vysokých otáčkách.
Podvozek
Triumph vylepšil ovládání díky aktualizacím podvozku a změnám geometrie. Kromě úspory hmotnosti v motoru se Triumphu podařilo oholit libry také z podvozku. Nové kolo je celkem o 22 liber lehčí než loňský model. Nový rám z litého hliníku pomohl dosáhnout tohoto cíle a zároveň poskytl lepší rozložení hmotnosti, čímž umístil většinu hmoty motocyklu níže a více dopředu.
Kolo bude odpruženo plně nastavitelnou vidlicí Öhlins NIX 30 USD a plně nastavitelným monoshockem Öhlins TTX 32 twin tube. Balíček odpružení je vyladěn pro novou geometrii, výkonový profil a nižší hmotnost.
Radiální monoblokové třmeny Brembo Stylema a kotouče 320 mm zajišťují brzdnou sílu vpředu, zatímco dvojpístkový třmen Brembo a kotouč 220 mm zpomalují kolo vzadu.
Jeho 17-palcová litá hliníková kola s paprskem V budou vybavena pneumatikami Metzeler Racetec RR nebo si můžete nechat v továrně nasadit pár pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa SC2, pokud se chcete vydat přímo na trať. Aktualizace podvozku jsou doplněny novou karoserií, která si klade za cíl, aby již agresivně vypadající stroj byl ještě působivější. Ocasní část je kompaktnější, je zde nový přední blatník z uhlíkových vláken, nový břicho a kapota sedadla a pozornost je věnována jemnějším detailům.
Elektronika
Stejně jako každý motocykl, který dnes stojí za to, bude mít i Speed Triple 1200 RS kompletní řadu elektronických pomůcek a vymožeností. Všechny příslušné informace se vám zobrazí na novém 5-palcovém přístrojovém panelu TFT, který obsahuje nové rozhraní a větší možnosti přizpůsobení na cestách.
Kolo obsahuje rychlou řadicí páku Triumph Shift Assist, optimalizované zatáčení ABS, přepínatelné optimalizované řízení trakce v zatáčkách, vylepšené ovládání zdvihu předního kola, tempomat, nové LED osvětlení, plně bezklíčový design a pět jízdních režimů.
Mezi jízdní režimy patří Rain, Road, Sport, Track a Rider. Mnoho nastavení každého z těchto režimů lze upravit za chodu.
Pokud jste chtěli letos zainvestovat do impozantního stroje, tento model je skvělou volbou. Vyrábí se buď v Sapphire Black s červenou a stříbrnou grafikou nebo v Matte Silver Ice s černou, stříbrnou a žlutou grafikou.
Pro motocykl je plánováno i velké množství příslušenství, včetně příslušenství, zavazadel, chráničů rámů, podložek nádrže, nabíječek baterií příslušenství aj.