
Nový Karoq je oficiálně tu jaké nabízí motory?
Dlouho očekávány následník modelu Yeti je tu, a vypadá skutečně dobře! Jeho poznávacími znaky jsou mohutnost a svébytnost a to i přesto, že neměří ani 4,4 metrů. Nabízí se nám v pěti motorových verzích a nezapomíná ani na pohon všech čtyř kol.
Sněžný muž odešel od Škodovky, a byl nahrazen indiánským zvědem s q na konci. Díky nejrůznějším snímkům bylo jasné, že tento model nebude pouhou kopírkou modelu Alteca, ale že si půjde svou vlastní cestou. Příď jasně odkazuje na většího bratra Kodiaqa a i další detaily vozu jsou velice zajímavé. Tak například efektně zakončená spodní hrana bočních oken před D-sloupkem. Karoq nabízí velké množství prolisů a ostrých hran, které navyšují jeho designovou dynamiku. Na délku má 4382 mm, na šířku 1841 mm a na výšku 1605 mm.
Motorová paleta
Motorů je v nabídce celkem pět a z toho dva jsou zážehové a tři vznětové. Atmosférický agregát byste tu však hledali jen marně. Doba si žádá své, a proto najdete u každého motoru i systém start-stop bez výjimky.
Parametry zážehové verze:
Motor |
1.0 TSI |
1.5 TSI |
Převodovka/pohon |
6M/přední |
6M/přední |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
1498 |
Válce/ventily |
3/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] |
85/- |
110/- |
Točivý moment [N.m/min-1] |
200/- |
250/- |
Maximální rychlost [km/h] |
187 |
204 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,6 |
8,4 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
5,2 |
5,1 |
Ostatní jednotky jsou dodávány s šestistupňovým manuálem či sedmirychlostní DSG. Škoda je na více detailů skoupá a proto máme bohužel prozatím jen další tabulku s parametry.
Motor |
1.6 TDI |
2.0 TDI |
2.0 TDI |
Převodovka/pohon |
6M/přední |
6M/přední (4×4) |
7DS/4×4 |
Zdvihový objem [cm3] |
1598 |
1968 |
1968 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] |
85/- |
110/- |
140/- |
Točivý moment [N.m/min-1] |
250/- |
340/1700-3000 |
400/1700-3250 |
Maximální rychlost [km/h] |
188 |
207 (196) |
211 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,7 |
8,9 (8,7) |
7,8 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
4,5 |
4,4 (5,0) |
5,3 |