
Nová Suzuki GSX-8T/8TT: Klasika, která jede s dobou
Suzuki představuje stylově inovované modely GSX‑8T a 8TT – kombinaci neoklasiky a pokročilé techniky. Dvě varianty s 776 cm³ dvouválcem, TFT displejem, quick-shifterem a moderními jízdními asistenty v sobě spojují minulost i budoucnost.
Design inspirovaný legendami
Nové modely GSX‑8T a 8TT využívají stylových prvků z 60.–70. let. GSX‑8T čerpá odkaz od Suzuki T500 „Titan“, což vidíme na kulaté hlavní lampě s plochým spodkem, elegantní nádrži a sedle typu tuck-and-roll v střídmých barvách Candy Burnt Gold nebo Matná černá. Naopak verze GSX‑8TT kombinuje sportovní vzhled s retro nádechem. Má přední kapotáž a spodní kryt, které evokují závodní stroje z 70.–80. let (např. GS1000S AMA) a barvy jako Glass Sparkle Black či Pearl Matte Shadow Green.
Oba modely poprvé od Suzuki dostaly zrcátka umístěná na koncích řídítek (bar-end mirrors), což podtrhuje retro design a zároveň zlepšuje výhled dozadu.
Technika & motor – známá spolehlivost
Pod kapotou je osmistovka – řadový dvouválec DOHC s 270° klikou o objemu 776 cm³, výkony 83 k (61 kW) při 8 500 ot./min a 78 Nm při 6 800 ot./min. Jedná se o dobře vyvážený pohon, který zaručuje hladký chod i charakter podobný V‑dvojválu díky Cross Balanceru.
Převodovka má šest stupňů a je doplněna o biderkcionální quick-shifter (pro řazení bez spojky nahoru i dolů) a spojku SCAS (slipper/assist). Startování je zajištěno lehkou lithium-iontovou baterií od ELIIY Power, která zlepšuje spolehlivost při studených startech.
Podvozek a jízdní asistenti
Rám: ocelový nosník, hliníkové kyvné rameno. Ověřený podvozek vychází z GSX‑8S – přední upside-down vidlice 41 mm KYB, zadní centrální tlumič s možností úpravy předpětí. Brzdy: přední dvojité kotouče 310 mm se 4pístkovými Nissin třmeny; ABS je integrované.
Elektronika: ride-by-wire, S.I.R.S. (Drive Mode Selector – 3 módy, Traction Control – 3 + Off), Easy Start, Low RPM Assist, a biderkcionální quick-shifter. Displej: plnobarevný 5″ TFT s USB‑C portem.
GSX‑8T a GSX‑8TT jsou zdařilým záskokem Suzuki do segmentu neo‑retro naháčů. Nabízejí nadčasový design, moderní techniku a dobrý kompromis mezi výkonem, komfortem a ovladatelností. T model je vhodný pro ty, kdo chtějí lehčí a sršící jízdou příměji, TT přináší retro eleganci s kapotáží a o něco klidnější jízdní projev. Celkově se jedná o silné kandidáty do redakčních testů i žhavé adepty pro náš trh.
Parametry modelů (EU/US)
Specifikace | GSX‑8T | GSX‑8TT |
---|---|---|
Délka / šířka / výška | 2 115 / 775 / 1 105 mm vs 1 160 mm | – |
Rozvor | 1 465 mm | stejný |
Výška sedla | 815 mm | 810 mm |
Pohotovostní hmotnost | 201 kg | 203 kg |
Nádrž | 16,5 l | 16,5 l |
Výkon | 61 kW (83 k) | 61 kW (83 k) |
Točivý moment | 78 Nm | 78 Nm |
Spotřeba (WMTC) | ~23,8 km/l | stejná |
Suzuki s těmito modely ukazuje, že umí oslovit příznivce stylu i techniky. Čekáme podrobné testy, srovnání s konkurencí a zejména určení, jak na ně zareagují čeští jezdci.
Zdroj/foto: suzukicycles.com, ridermagazine.com