
Mustang Mach-E by mohl dostat menšího sourozence
Mustang Mach-E odstartoval moderní elektrickou éru značky Volkswagen, která by měla nabídnout plejádu nových modelů. Některé z nich by možná mohly dostat i architekturu značky Volkswagen.
Mach-E a baby Mustang
Ford Mustang Mach-E byl přijat poněkud s rozpaky a není se čemu divit, vůz je to skutečně kontroverzní. Milovníkům mustangů se nelíbí především jeho označení. Vznikla dokonce petice, která žádá jeho přejmenování, ale nepředpokládáme, že by několik tisíc podpisů něco mohlo změnit.
Reklamní kampaň na vůz běží naplno a to ještě ani není vůz v prodeji. Navíc se začíná mluvit o dalších elektromobilech značky Ford. Hovoří se například o menším sourozenci Mustangu Mach-E, který by v rámci čerstvé spolupráce mezi Fordem a Volkswagenem mohl obdržet nově vyvinutou architekturu MEB, na které budou sedět veškeré připravované modely rodiny Volkswagen ID.
Sdílení platformy MEB je jednou z možností vzájemné spolupráce. Ford však bude mít s implementací nemalé problémy. Jedním z nich je fakt, že MEB platforma počítá s čelním sklem hodně blízko přídě vozu. Naopak Ford chce u svého elektromobilu inspirovaného Mustangem zachovat poznávací znamení v podobě protáhlé kapoty, což může být komplikace.
Již nyní se mluví o tom, že malý Mustang bude vypadat jinak než Mach-E, ale stále se bude držet tvarů crossoveru. Pokud se nakonec povede najít kompromis, měla by novinka skutečně dostat základy v podobě MEB, která přinese řadu výhod, jako je pohon zadních i všech kol, různé velikosti akumulátorů, výkon přes 300 koní a dojezdu téměř 500 kilometrů.
O rozšíření řady však momentálně bude rozhodovat úspěch Mustangu Mach-E. Jeho první dodávky by měly být zahájeny koncem příštího roku, a naplno se rozeběhnou v roce 2021. Čeho bychom se však podle Fordu neměli dočkat určitě, je elektrická verze klasického Mustangu.