
McLaren úchvátil svým hypervozem P1 Spider
McLaren P1 se již několik let nevyrábí, ale britská motoristická a inženýrská firma Lanzante pokračuje ve výrobě nových verzí plug-in hybridního hypercaru ze stávajících vozů. Zaměřila se na limitovanou edici P1 Spider. Aby se zajistilo, že odstranění střechy nenaruší linie vozu, přizval Lanzante Paula Howse, který pracoval na kupé P1, aby na Spider dohlížel. Odstranění střechy také znamenalo odstranění centrálního přívodu vzduchu pro šnorchl, což vyžadovalo nové technické řešení.
Co se změnilo?
Nové podpěry obsahují přívody vzduchu, které přivádějí vzduch k turbodmychadlům. P1 Spider také dostává několik vylepšení na předních blatnících, dveřích a krytu motoru spolu s přepracovaným spodním podvozkem pro zachování strukturální tuhosti bez střechy.
P1 Spider má spíše odnímatelný střešní panel než stahovací střechu. Aby byl interiér chráněn, Lanzante vše přečalounilo kůží odolnou vůči UV záření a tkaninou SuperFabric, saténovým obložením z uhlíkových vláken a leskle černým spínacím zařízením.
Pohonné ústrojí se oproti sériovému P1 nezměnilo. Přeplňovaný 3,8litrový V-8 a elektromotor poskytují kombinovaný výkon 903 koní a točivý moment 664 lb-ft. Lanzante nezveřejnil údaje o výkonu pro Spider, ale McLaren uvedl pro kupé čas z 0-100 km/h za 2,8 sekundy a maximální rychlost 350 km/h.
Lanzante plánuje postavit pouze pět P1 Spiderů, každý ze stávajícího dárcovského vozu. P1 Spider je nejnovější z dlouhé řady derivátů P1 od Lanzante. Dříve představila P1 LM, P1 GT Longtail a P1 GTR-18 — všechny založené na P1 GTR. Vazby společnosti na McLaren sahají ještě dále. Lanzante nasadil F1 GTR, která v roce 1995 vyhrála 24 hodinovou Le Mans. Přestavování hotových supersportů je vždy zajímavé umění, které stojí za pozornost.