04. listopadu 2020
Kategorie: Motorky

Kultovní veterán Čechie-Böhmerland: dlouhán mezi motorkami

Krásná Lípa navzdory svému jménu nepatří k nejmalebnějším místům naší republiky. Navíc se nachází v Sudetech, a tak tu tradičně bylo více německého obyvatelstva než toho českého. I proto má kultovní motocykl Čechie oficiálně dvojí jméno, které reflektuje skutečnost, že také názvy měst či ulic byly v tomto regionu v době vzniku značky psány dvojjazyčně.

Čechie-Böhmerland navíc dává jednoznačně najevo, na které straně barikády zakladatel firmy, Albin Hugo Liebisch, stál. Přesto byl Liebisch po válce donucen odstěhovat se do německého Pasova.

Po technické stránce absolutní špička

Ve své době byla Čechie technologicky na výši a srovnatelná se světovými výrobci. Kromě toho získala několik zajímavých primátů, s délkou 320 centimetrů byla třeba nejdelším sériově vyráběným motocyklem své doby. Jako první motocykl na světě měla Čechie litá kola, na která byl Liebisch obzvláště pyšný.

Čechie měly výkonné motory vlastní konstrukce a uvezly až čtyři osoby – řidiče a dva spolujezdce za ním, čtvrtý pasažér mohl sedět v postranním vozíku. U nejdelšího modelu pak mohli za řidičem sedět hned tři spolujezdci, což ovšem působilo i tehdy mírně komicky.

Znovuzrození po letech

Motoristické fanoušky loni překvapila zpráva, že světlo světa spatří nové motorky se značkou Čechie-Böhmerland. Český konstruktér Petr Knobloch, který v minulosti pracoval například pro automobilky Bentley, Volkswagen či Bugatti, se totiž rozhodl, že zkusí slávu značky, jejíž ochranné známky před lety získal, zajímavým způsobem připomenout. Pomocí nejmodernějších technologií včetně 3D tisku Knobloch vyrobil repliky závodních Čechií, konkrétně modelů 600 Super Sport, které byly původně vyráběny v roce 1927.

Jejich základní charakteristiky jsou:

  • Motor: 600 cm3 přeplňovaný kompresorem, vodou chlazený
  • Výkon: 35 kW
  • Brzdy: hydraulické
  • Objem nádrže: 15 l

Zdroj / foto: veteranweb.cz.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: