
Koncept Audi Grand Sphere jako luxusní nástupce A8
Audi podepsalo návrh high-tech elektromobilu Project Artemis, který dorazí v roce 2024 jako nová vlajková loď firmy. Grand Sphere bude jedním ze tří předváděcích vozů, které bude německá značka vyrábět, aby předvedla svůj přístup k vozidlům vybaveným systémy autonomního řízení úrovně čtyři (umožňující za určitých podmínek samojízdné řízení bez dozoru). Sériová verze nahradí sedan A8 jako luxusní vlajkovou loď Audi. To má být odhaleno v roce 2024, než se začne prodávat počátkem následujícího roku.
Šéf Audi design Marc Lichte pro Autocar řekl, že Grand Sphere bude „velmi konkrétní ukázkou projektu Artemis“, která předvede „novou revoluci v designu“ se zaměřením na vnitřní prostor. Řekl: „Požádal jsem naše konstrukční týmy nikoli o vizi nástupce A8, ale o něco zcela nového. Objem sedanů se třemi dveřmi, jako jsou A8, BMW řady 7 a Mercedes-Benz třídy S, klesá a jsou k dispozici nové, atraktivnější karoserie.
„Upřímně řečeno, myslím si, že třída S byla mnohem úspěšnější než naše A8, takže musíme přijít s něčím úplně novým, abychom zaútočili na třídu S.“ To je výsledek. “
Design Artemis EV se blíží dokončení
Projekt Artemis, který původně pracoval jako samostatný podnik, ale nedávno byl plně in-house, má za úkol vyvinout nové platformy a software, které podpoří novou generaci plně elektrických, autonomních modelů Audi. Představí další významný technologický krok po nejnovějších Audi EV, jako jsou E-tron GT a Q4 E-tron.
Projekt Artemis byl pověřen vývojem dlouhého dojezdu, který by těží z těchto autonomních systémů, které budou zpočátku k dispozici pouze na omezeném počtu silnic instalovaných s potřebnou infrastrukturou. Produkční vůz Project Artemis, vyvinutý pod kódovým označením Landjet, byl koncipován jako nástupce modelu A8 a bude sloužit jako soupeř nové elektrické limuzíny Mercedes-Benz EQS. Název Landjet se chápe jako odkaz na zaměření na interiér nabízející „prvotřídní“ luxus podobný soukromému letadlu.
Audi zvažovalo použití názvu A9, ale nyní se rozhodlo zavést novou konvenci pojmenování kvůli radikálním odlišnostem nového vozu od tradičních sedanů a SUV.
Landjet bude prvním modelem koncernu Volkswagen, který využívá pokročilou novou architekturu SSP, která kombinuje prvky z běžných platforem MEB a výkonově zaměřených platforem PPE EV. Rovněž bude využívat pokročilý nový softwarový balíček VW.OS vyvinutý společností Cariad, vlastní softwarovou rukou koncernu Volkswagen.
Bude to jeden z prvních automobilů využívajících technologii jednotných článků koncernu Volkswagen, která mu v rámci zkušebního cyklu WLTP umožní dojezd přibližně 600 km. Landjet pravděpodobně použije elektrickou architekturu 800 V, aby mohl přijímat rychlosti nabíjení až 350 kW z ultrarychlých zařízení.
Grand Sphere představuje odvážný nový designový jazyk pro Audi
Lichte vysvětlil, že zaměření projektu Artemis na autonomii vyžadovalo radikální změnu v procesu návrhu, se zaměřením na design interiéru a exteriéru, které pak byly tvarovány tak, aby vyhovovaly.
Výsledek tohoto přístupu uvidí Grand Sphere. Audi sdílí obrázky náhledů, které ukazují auto, které vypadá, že má elegantní siluetu ve stylu Grand Tourer, ale velkou část karoserie ve stylu SUV.
Lichte odhalil, že designové práce na konceptu začaly před třemi lety. Řekl: „Začali jsme případem použití pro cestování na dlouhé vzdálenosti a poté jsme vytvořili rozvržení, které je revolucí pro auto v segmentu D. Protože jsme to navrhovali zevnitř ven, navrhli jsme obrovský vnitřní prostor. Z vnějšku je Grand Sphere téměř mono-box, ale není to vidět. Monobox je jako dodávka; není to sexy. Takže jsem přišel s chytrými nápady, na které jsem opravdu hrdý.
„Existují perspektivy, kde bude Grand Sphere vypadat jako klasický Grand Tourer, ale když se podíváte, je zde široké a nízké čelní sklo, které vytváří maximální vnitřní prostor.“
„Když otevřete dveře, je tu obrovský objem: je to jako jít z bytu o rozloze 30 metrů čtverečních do podkroví.“
Celý tento projekt je důkazem, že chce zůstat Audi pro své zákazníky dostatečně atraktivní značkou i do budoucnosti.