
Je dobrý nápad si koupit ojeté Porsche 911?
Existují auta, která potřebujete pro vaše každodenní fungování a pak je tu Porsche 911, které nikdo nepotřebuje, ale řada lidí po něm touží. Tento vůz se stal legendou, která je i po mnoha letech ozdobou silnic. Zvažujete, že byste si splnili svůj sen a tento vůz si koupili? Pak věnujte pozornost následujícím řádkům.
Na co si dát pozor při výběru ojetého Porsche 911?
Tak jako u většiny vozů můžete i při koupi tohoto legendární vozu narazit a následně byste se nemuseli doplatit za opravy. Je tak důležité si předem o voze něco zjistit. U nejoblíbenějšího modelu Porsche 911 (997) je totiž hned několik věcí, na které si musíte dát pozor, aby vám následně nezůstaly jen oči pro pláč. S výběrem a prověřením vozu vám může pomoci například stránka www.checkcardna.com, díky kterému zjistíte, zda vůz není kradený nebo bouraný.
Kromě těchto dvou skutečností je pak důležité si pohlídat i najeté kilometry, jak všichni víme stočené tachometry nejsou problémem automobilů jen z českých autobazarů. Dnes se s takovým vozem můžete setkat i při nákupu od soukromého prodejce. To si můžete snadno ověřit za pomoci VIN kódu vozu a stránek bestvindecoder.com.
Pozor na motor
Velkým problémem u ojetých 911 bývá motor, kterému se lidově říká přidřený. Z auta se pak stává časovaná bomba, která vás dříve či později dokáže pořádně potrápit, a to zejména finančně. Především u modelů s pohonem zadních kol a manuální převodovkou je neprověřený nákup spíše sázkou do loterie. Nejedná se přitom o chybu automobilu, ale většinou o špatnou či nedostatečnou péči bývalého majitele, který vůz rád proháněl po dálnici či okruhu, ale motoru se příliš nevěnoval.
Tento problém se zdá být nejčastější právě u výše zmíněných manuálů s pohonem zadních kol, ale je to spíše tím, že tyto modely jsou poměrně vzácné a řada lidí se jich zbavuje až když má vůz nějaký technický problém. Jistě pokud jste kutil a v autech se vyznáte, pak vám to dá sice zabrat, ale poradíte si. Na druhou stranu v případě, že jste motoristický nadšenec spíše ve směru řízení vás oprava může vyjít na stejné peníze jako samotný nákup automobilu.
S odhadem stavu motoru vám mohou pomoci oba výše uvedené registry, protože si můžete zkontrolovat nejen všechny předešlé poruchy, ale zejména hlášení o nehodách nebo náhlý pokles ročně najetých kilometrů.
Právě poruchy, nehody či stočený tachometr mají na stav motoru opravdu velký vliv.
Model před a po faceliftu
Ačkoli má mít model po faceliftu nižší spotřebu paliva, než to bylo u jeho předchůdce, je daň za tuto změnu poměrně vysoká. Ono je sice přímé vstřikování paliva super, ale při současné nízké kvalitě paliv dochází k zakarbonování motoru. Je nutné používat paliva s vyšším oktanovým číslem, bohužel však ani paliva s oktanovým číslem 98 vás tohoto problému nemusí ušetřit.
Problémy všech verzí Porsche 911
Za opravdu velký problém vozů Porsche 911 je obecně považován systém olejových van a zpětných pump, který se jeví jako problematický zejména v ostrých zatáčkách. Tehdy se totiž olej nevrací tam kam má a hrozí, že olejová vana bude brzy prázdná. Je tak velmi důležité sledovat stav oleje opravdu pravidelně.