05. srpna 2020
Kategorie: Praktické rady, Zajímavosti

Ford a jeho řešení nabíjení elektromobilů ze slunce pomocí kokonu

Ford si nedávno nechal patentovat technologií, pomocí které by mohlo být nabíjení automobilů mnohem jednodušší a šlo by jej dělat v podstatě kdekoliv.

Energie ze slunce

Ford má k elektromobilitě blízko, což dokazuje i jeho elektrické SUV Mustang Mach-E. Že jsou elektromobily budoucností Fordu nasvědčuje i nový patent, který si tato automobilka nechala registrovat. Mělo by se totiž jednat o vychytávku, která bude provoz automobilu značně usnadňovat.

Jedná se o nabíjení elektromobilů pomocí solárních panelů. To není zas taková novinka, ovšem tyto panely jsou umístěny přímo na voze, a to nejen na střeše. Ano, některé automobilky již operují se solárními panely zakomponovanými přímo do karoserie, ale ani to není případ patentu od Fordu.

Automobilka totiž přišla se skutečně originálním řešením, které integruje solární panely do nafukovací konstrukce, která je schopna překrýt celý automobil v momentě, kdy někde stojí zaparkovaný.

Aktivace na dálku

Takové zařízení by mělo být umístěno na střeše a na první pohled by mohlo připomínat například střešní stan. Po aktivaci by se konstrukce měla nafouknout a celý automobil tak vlastně zabalit do solárních panelů. Deaktivace systému by taktéž měla probíhat zcela automaticky, bez nutnosti přítomnosti člověka. Ten by měl mít k dispozici ovládání kterým prostě jen kokonu přikázal, zda se má rozložit či složit.

Jak dlouho by rozložení či složení trvalo bohužel není jasné. Stejně tak není jasné, na kolik % by byl schopen zásobovat baterii energií. Nemuselo by to být ale málo. Taková Toyota je schopna jen díky solární střeše dodat modelu Prius energii na ujetí 44 kilometrů po celém dni nabíjení.

Prozatím jen patent

Stále se však jedná jen o patentový návrh, což zatím rozhodně nic nemusí znamenat. Ford si tak pojistil, že mu myšlenku nikdo jiný neuzme, ale její realizace by byla velkým překvapením. Kokon by sice byl zajímavou věcičkou pro cestovatele či obyvatele oblastí, kde je nabíjení obtížné, ale u většiny majitelů elektromobilů by o něj nejspíše příliš velký zájem nebyl.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: