
Ferrari chce být stále tou výjimečnou a exklusivní značkou
Někteří ze zájemců o Ferrari stále čekají na to, až jim italská automobilka dodá objednané vozy. To však nebrání automobilce představovat stále nové a nové modely. I přesto, že se zdá tato strategie podivnou, Ferrari má vše velice dobře promyšlené.
Jedinečné Ferrari
Jak se totiž zdá, automobilka plánuje zkracovat životní cyklus svých modelů, čímž chce uspokojit své zákazníky a přilákat nové. Nečekejte však, že by značka urychlovala či navyšovala výrobu, aby uspokojila poptávku.
Naopak. Automobilka nadále plánuje vyrábět méně vozů, než po jakém množství je poptávka. A nemá ani nejmenší problém nechat zákazníky na novinku dlouhou dobu čekat. Ferrari naznačilo tuto strategii při nedávné akci. Tou bylo představování modelů F8 Tributo Spider a 812 GTS. Marketingový šéf na této události naznačil, že nová strategie potěší akcionáře a neprojeví se na exkluzivitě značky.
„Ferrari se zaměřuje na exkluzivitu, což nás někdy nutí nechat zákazníka na auto čekat – a snít o něm,“ měl uvést Galliera. Po doručení si ho pak ale prý „více si užijí,“ dodal. „Poslední čtvrtletí (2018) bylo jedním z nejzdravějších období společnosti, a to s velmi zdravým čekacím listem, skoro až příliš zdravým.“ Nakonec pak Galliera nezapomněl zmínit citát samotného Enza Ferrari, kterého se automobilka drží dodnes „Ferrari vyrobí vždy o jedno auto méně, než jaká je na trhu poptávka.“
Velkou radost zajisté přinese i novinka, se kterou Ferrari premiérově vstoupí do segmentu SUV. Model Purosangue bude prvním vozem kategorie SUV v historii automobilky. Novinka by měla přinést zcela nové zákazníky, a tedy i nový kapitál, který přinese další zajímavé novinky. Uvidíme, zda bude mít stejný úspěch jako SUV modelu značek Lamborghini, Rolls-Royce či Bentley.