19. srpna 2020
Kategorie: Zajímavosti

Dakar 2021 již zná svou trasu

Příští Dakar se pojede až za půl roku, i přesto už zná svou trasu a jeho přípravy jsou v plném proudu.

Jedna země a mnoho rozmanitostí

Letošní motoristická sezóna nepatří ani zdaleka mezi ty nejvyvedenější a proto se mnoho fanoušků nemůže dospat, až vše opět vypukne na novo. Příští sezóna začne již tradičně Rallye Dakar.

Organizátoři již zveřejnily nástřel trasy tohoto ročníku, který se opět pojede výhradně v Saudské Arábii. Původně se plánovalo i rozšíření do sousedních zemí, pandemie ovšem plánování organizátorům přerušila.

„Trať není taková, jakou jsme chtěli. Pomýšleli jsme na dvě až tři země, ale kvůli covidu-19 a omezení volného pohybu jsme je nemohli navštívit. Další země určitě přidáme v následujících letech,“ říká ředitel Rallye Dakar David Castera.

Mezi tyto země by měl patřit Egypt nebo Jordánsko. Podle dohod by se mělo v Saudské Arábii jezdit minimálně pět let. I přesto Castera věří, že se tyto komplikace nijak nepromítnou do kvality závodu.

„Saúdská Arábie je obrovská a nabízí spoustu možností, kudy můžeme trať vést. Díky tomu bude trasa stoprocentně nová. Prakticky nepojedeme místy, kam jsme zavítali v roce 2020. Stejných bude jen nějakých padesát až osmdesát kilometrů,“ tvrdí šéf Dakaru.

Bez Pustých končin

Prozatím tak má trasa Rallye Dakar 2021 jen základní obrysy a přesné podoby etap se představí až na podzim. Startovat by se mělo opět v Džiddě 3. ledna. Tento prolog určí určí startovní pořadí první z celkem 11 etap. Končit se bude 15. ledna opět v Džiddě.

Letošní Dakar se chce zaměřit především na technickou rozmanitost jednotlivých tras. I proto neuvidíme Pusté končiny, které minulý rok sice zaujaly, do nich ale vedlo několik poměrně nudných a velmi rychlých etap, které naopak nebavily ani diváky, ani samotné jezdce.

„Díky satelitním programům jsme odvedli velký kus práce a prozkoumali každou cestu, každý kilometr. Šlo nám o to, abychom měli techničtější a pomalejší Dakar, aby v každé etapě byly nějaké duny, kus na tvrdém povrchu, nějaký technický i rychlý úsek,“ doplňuje Castera.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: