
Čínská automobilka Sany chce konkurovat vozům Tesla Cybertruck i Toyotě HiLux
Líbí se vám vozy ute? Jedná se o zkratku pro Coupé utility a je to typ karoserie, který kombinuje 2dveřové kupé s celistvou nákladní plochou za kabinou. Typický představitelem je například Toyota HiLux. Tomuto vozu by ráda postavila konkurenci čínská automobilka Sany. Bude nabízet varianty s jednou kabinou, dvoukabinou a odolným nákladním vozidlem.
Co ukazují uniklé patentové obrázky?
Nejmenovaný ute unikl prostřednictvím patentových obrázků v Číně a jak ukazují návrhy, zdá se, že bude nabízen v provedení s jednou kabinou a dvěma kabinami a také v konfiguraci tvrdého nákladního automobilu.
Počáteční designový koncept ukazuje spoustu futuristického vkusu s téměř brutálně hranatým motivem, který fanoušky Tesla Cybertruck možná zaujme. K dispozici je velká, neprůhledná přední maska zakončená ultratenkými horizontálními LED světlomety, vertikálními DRL, LED mlhovými světly, LED světlomety na střeše a dokonce i osvětleným odznakem Sany.
Zadní část má podobně odvážné LED doplňky s běžnými zadními světly spojenými LED světelnými lištami po celé délce nad zadním oknem a v zadních dveřích.
Při pohledu zboku má čínská elektrická ute poměrně konvenční proporce, s výjimkou zadní části. Neexistují žádné podrobnosti o rozměrech, ale elektrický Sany ute má velkou světlou výšku a zdá se, že jde o přiměřeně robustní terénní pneumatiky, což naznačuje, že bude schopen nastupovat a vystupovat z náročných terénů.
Byla představena také verze čínské odpovědi na Tesla Cybertruck s odolným nákladním vozidlem, která je zobrazena v oranžové barvě a s napumpovanými podběhy kol a odlišným designem přední části obsahující záchranné háky a základní desku. Vzadu je tažné zařízení a celá linie střechy působí uhlazeněji a sportovněji.
Podrobnosti o hnacím ústrojí nebyly oznámeny (ani neunikly), ale Sany má na výběr velký arzenál elektrických hnacích ústrojí, včetně neuvěřitelných 270kW/1150Nm nastavení e-motoru a lithium-iontových baterií v rozsahu až 423kWh.
Je více než pravděpodobné, že nový vůz bude mít podobnou velikost jako nejprodávanější vozy v této kategorii, což jsou Toyota HiLux a Ford Ranger, a mohl by se připojit ke skupině rušivých čínských automobilových značek, které se snaží dodávat cenově dostupné elektromobily a hybridy.
Sany je třetím největším světovým výrobcem těžkých zařízení, specializující se na nákladní automobily, traktory a zařízení pro zemní práce, a má řadu elektrických verzí svých produktů.
Globální výrobce vozidel se sídlem v Číně má také více než tucet obchodních zastoupení v Austrálii a tento průnik do hlavního proudu sektoru lehkých užitkových vozidel by mohl poskytnout další možnost pro kupující, kteří mají zájem o alternativní zdroje paliva.