12. října 2022
Kategorie: Motorky

Bugatti se pochlubilo elektrickou koloběžkou

Má styl, jen nečekejte, že tento skútr pojede typickými rychlostmi Bugatti. Byl červen 2021, když Ducati poprvé představila svou nejlevnější elektrickou koloběžku, chcete-li skútr, Pro-I Evo. Její cena byla jen 477 dolarů. V roce 2022 je tu podobný příběh, jen je trochu víc mimo. Ducati už byla známá výrobou motorek. Bugatti je naproti tomu absolutně odhodláno vyrábět extrémně rychlé, exkluzivní a luxusní čtyřkolové kreace.

Elektrokoloběžka Bugatti 9.0

Přesto se francouzský výrobce luxusních automobilů spojil s výrobcem elektronického příslušenství Bytech na své vůbec první dvoukolce, elektrickém skútru Bugatti 9.0. Stejně jako Ducati je to skútr typu kick-type. I když je to snad nejdostupnější dopravní prostředek značky Bugatti, který si můžete koupit, stále stojí o něco více než srovnatelná Ducati – což se dá očekávat. Jak jste pravděpodobně uhodli, je nepravděpodobné, že budete brzy závodit s Chironem Super Sport 300+ s vaším nablýskaným novým 9.0. Maximální rychlost je u maličkého skládacího skútru uváděná 30 km/h, což bude samozřejmě ovlivněno velikostí jezdce.

To znamená, že Bugatti 9.0 rozhodně není bez kouzla. Rám je vyroben z hořčíkové slitiny, o které Bytech říká, že má udržet pěknou a ovladatelnou hmotnost. To je dobrá zpráva, protože když na něm nejezdíte, pravděpodobně ho budete muset někam uložit. Při udávané váze 16 kg to není zrovna lehké pírko, ale pravděpodobně je to proveditelné, protože kolo s ocelovým rámem váží podobně.

Design je první věc, které si všimnete, a je to objektivně docela pěkně vypadající e-skútr. Nic na tom nevypadá lacině nebo chatrně. Bytech i tuto koloběžku zabalil do nějakého extrémně pěkného obalu, aby se k novému majiteli dostal ve stejné podobě, jako když opouštěl továrnu.

Je vybaven celou řadou osvětlení pro noční jízdy, včetně předního světlometu, zadního světla, integrovaných blinkrů v řídítkách a nad zadním blatníkem, osvětlení paluby – a samozřejmě projekce monogramu EB, který se hrdě svítí zezadu. Na přední straně je pěkný, jasný LED displej, který vám ukáže, jak rychle jedete, a také vám pomůže mít přehled o stavu baterie.

Když už mluvíme o baterii, Bytech říká, že na jedno nabití ujede asi 35 km a nabití z vybití trvá asi čtyři hodiny. Mezi další funkce patří bezpečnostní zvonek, robustní malý stojánek, zámek, který zablokuje řídítka na místě, když je složíte tak, aby se dotýkaly plošiny, a duální brzdový systém s přední pákou ruční brzdy a zadním elektronickým ABS. Pneumatiky jsou mimochodem 9palcového typu run-flat a nelze mluvit o žádném odpružení.

Společnosti Bytech a Bugatti původně představily skútr Bugatti 9.0 na CES 2022 již v lednu, ale začaly prodávat skútry až v červnu. Původně byly k dispozici ve třech barvách podle vašeho výběru: Silver, Agile Bleu nebo Black. Pořizovací cena se pohybuje od 900 do 1200 dolarů.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: