
Automobilové technologie blízké budoucnosti
Automobily a technologie, to jde neuvěřitelným způsobem pevně ruku v ruce. Technologie se celým naším světem a tak i našimi životy šíří jako velká voda a vyhýbat se jim je hloupost. Mohou zachraňovat životy, léčit nemoci a pomáhat těm, kteří to potřebují. Mají však jednu nevýhodu, jak rychle přicházejí, tak rychle odcházejí a jsou nahrazovány novými. To platí i pro svět automobilů a proto se pojďme společně podívat, na co se do budoucna připravit.
Vznětový benzinový motor
Kombinace motoru bez svíček a benzínů je věc, která již v dávné historii nedala spát Mercedesu i dalším velkým automobilkám, leč všechny pokusy skončily neúspěchem. Ovšem Mazdě se to povedlo a její motory Skyactiv jsou toho důkazem. Japonští inženýři chtějí tuto technologii v budoucnu používat, kde to jen půjde, a tak nová generace těchto motorů bude využívat výhradně vznětovou benzinovou technologii. Mazda si od toho slibuje vyšší výkony, menší spotřebu a nižší emise.
Chytrý stop-start
Technologie Stop-Start představuje pro mnohé řidiče peklo na zemi, které bohužel nejde deaktivovat. Tato technologie je ještě v plenkách, a tak má velké množství vrtoch a neduhů, které řidiči přidělávají vrásky na čele. Často funguje chaoticky, je doprovázena vibracemi a mnohdy vůbec nefunguje při studenem motoru. Proto se chystá její vylepšení, které by mělo pracovat s navigačními systémy a kamerami. Díky tomu by měla být činnost tohoto systému mnohem více intuitivní.
Aktivní aerodynamika
Současné vozy pracují s technologií uzavírání lamel v předním nárazníku a vysunováním zadního spoileru ve vyšších rychlostech, či natáčením křídla při brždění. Ovšem možnosti aktivní aerodynamiky jsou mnohem širší. Mercedes si například nyní hraje s možností prodloužení zadní části vozu ve vyšších rychlostech, což by mělo výrazně snížit odpor vzduchu. Podobných řešení se pak nabízí celá řada.
Grafen
Tento materiál se stává předmětem nejen mnoha sci-fi románů, ale také se dostává do úvah automobilových inženýrů. Jedná se o pružný, transparentní, elektrický a tepelně vodivý materiál, který je 200 krát pevnější než ocel. Je to voštinová uhlíková mřížka o tloušťce atomu. Pokud se použije v kompozitních materiálech, bude možné snížit váhu karoserie až o třetinu. O možnosti použití v karoseriích s integrovanými obvody a displejích nemluvě. Momentálně probíhají masivní investice do této technologie.