08. března 2017
Kategorie: Zajímavosti

Automobilové technologie blízké budoucnosti

Automobily a technologie, to jde neuvěřitelným způsobem pevně ruku v ruce. Technologie se celým naším světem a tak i našimi životy šíří jako velká voda a vyhýbat se jim je hloupost. Mohou zachraňovat životy, léčit nemoci a pomáhat těm, kteří to potřebují. Mají však jednu nevýhodu, jak rychle přicházejí, tak rychle odcházejí a jsou nahrazovány novými. To platí i pro svět automobilů a proto se pojďme společně podívat, na co se do budoucna připravit.

Vznětový benzinový motor

Kombinace motoru bez svíček a benzínů je věc, která již v dávné historii nedala spát Mercedesu i dalším velkým automobilkám, leč všechny pokusy skončily neúspěchem. Ovšem Mazdě se to povedlo a její motory Skyactiv jsou toho důkazem. Japonští inženýři chtějí tuto technologii v budoucnu používat, kde to jen půjde, a tak nová generace těchto motorů bude využívat výhradně vznětovou benzinovou technologii. Mazda si od toho slibuje vyšší výkony, menší spotřebu a nižší emise.

tech00003_586668b33c076

Chytrý stop-start

Technologie Stop-Start představuje pro mnohé řidiče peklo na zemi, které bohužel nejde deaktivovat. Tato technologie je ještě v plenkách, a tak má velké množství vrtoch a neduhů, které řidiči přidělávají vrásky na čele. Často funguje chaoticky, je doprovázena vibracemi a mnohdy vůbec nefunguje při studenem motoru. Proto se chystá její vylepšení, které by mělo pracovat s navigačními systémy a kamerami. Díky tomu by měla být činnost tohoto systému mnohem více intuitivní.

tech00008_586668b54494e

Aktivní aerodynamika

Současné vozy pracují s technologií uzavírání lamel v předním nárazníku a vysunováním zadního spoileru ve vyšších rychlostech, či natáčením křídla při brždění. Ovšem možnosti aktivní aerodynamiky jsou mnohem širší. Mercedes si například nyní hraje s možností prodloužení zadní části vozu ve vyšších rychlostech, což by mělo výrazně snížit odpor vzduchu. Podobných řešení se pak nabízí celá řada.

tech00010_586668b5bafd3

Grafen

Tento materiál se stává předmětem nejen mnoha sci-fi románů, ale také se dostává do úvah automobilových inženýrů. Jedná se o pružný, transparentní, elektrický a tepelně vodivý materiál, který je 200 krát pevnější než ocel. Je to voštinová uhlíková mřížka o tloušťce atomu. Pokud se použije v kompozitních materiálech, bude možné snížit váhu karoserie až o třetinu. O možnosti použití v karoseriích s integrovanými obvody a displejích nemluvě. Momentálně probíhají masivní investice do této technologie.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: