
Audi pořád myslí na vodík
Koncern Volkswagen se momentálně soustředí především na vývoj elektromobilů, u Audi ovšem nezapomínají ani na technologii vozů s vodíkovými palivovými články.
Audi a vodík
Audi momentálně pracuje na expanzi své bateriové technologie v elektromobilech. Představilo nám své SUV e-tron a nyní nás čeká i sportovní verze e-tron Sportback. K nim přibude časem i fastback e-tron GT. K tomu by navíc měl navíc přijít i elektrosupersport PB18 e-tron a Audi má skutečně kvalitní flotilu elektromobilů. Ovšem německá automobilka si uvědomuje, že elektromobily mají i své slabiny, a proto se chce zaměřit i na vývoj vodíkových palivových článků.
„Budeme klást větší důraz na vodíkové palivové články, vložíme do nich více peněz, větší kapacitu lidí a větší důvěru,“ říká předseda představenstva Audi Bram Schot, který loni nahradil na této pozici dlouholetého šéfa značky Ruperta Stadlera.
Audi chce v rámci tohoto plánu dokonce vybudovat vlastní vývojové centrum, které bude sloužit kompletně celé koncernové skupině Volkswagen Group. S vývojem by navíc měla pomoci Hyundai, se kterou Audi podepsalo smlouvu o spolupráci, sdílení komponentů a patentů v minulém roce.
H-tron
Společnost tak oživí svůj program h-tron, kterým reaguje na fakt, že přírodních zdrojů pro elektromobily není tolik a také na dlouhé nabíjení akumulátorů. Audi si stále není jisto, zda jsou elektromobily tou skutečně správnou a jednoznačnou budoucností automobilového průmyslu. Ještě letos by proto chtěla představit prototyp s palivovými články, kdy něco podobného naposledy představila v roce 2016. Novinka by měla využívat vodíkovou technologii šesté generace, která by měla být doplněna o baterii schopnou dobíjení prostřednictvím zásuvky.
V roce 2021 bude zahájena produkce vodíkového automobilu, který by byl nabízen v rámci leasingového programu. Když přesně by měla začít sériová produkce, není momentálně jasné.