3.4.2019
Kategorie: PR

I nová Škoda Scala je Simply Clever. Pod kapotou má „vetřelce“

Co nová škodovka, to další Simply Clever řešení. Konceptu se automobilka ve své novodobé historii drží přes 20 let a doposud představila kolem 60 prvků, bez kterých by se sice řidiči obešli, ovšem často jim mohou výrazně usnadnit život. Škoda Scala jde ve stejných šlépějích jako předchozí modely a má pod kapotou velmi praktický prvek pro jednodušší doplnění kapaliny do ostřikovačů.

Simply Clever prý Škoda razila již dávno

Ačkoliv se automobilka sloganem Simply Clever „ohání“ od roku 1996, kdy byla uvedena na trh Škoda Octavia, tvrdí, že se filosofie jednoduché promyšlenosti držela již od samotného počátku. A má pro to i důkazy. Stačí se podívat na dobové fotografie – co třeba Škoda Popular, která byla v roce 1935 testována pro provoz na horách tak, že na přední kola dostala lyže a na zadní řetězy? Anebo šuplík s posypovým materiálem a lopatkou jako součást standardního příslušenství Škody 256

Z novějších Simply Clever prvků stojí za zmínku například odnímatelné lampičky v zavazadlovém prostoru, škrabka ukrytá ve víku nádrže či deštník ve výplni dveří. Suma sumárum Škoda za poslední dvě dekády vylepšila vozy o více než 60 chytrých detailů. Nejde o nic, co bychom po autech vyžadovali, ale na druhou stranu je jejich přítomnost vítaná.

Jakou vychytávkou se chlubí Scala?

Nová Škoda Scala zaujala prvkem, který se jistě dostane i do ostatních modelů. Jedná se o důmyslně tvarované víko nádoby na kapalinu do ostřikovačů. Když se kryt zavře, připomíná hlavu malého vetřelce. Po odklopení má podobu trychtýře, takže je mnohem jednodušší kapalinu nalít tak, aby se zbytečně nevylévala po motorovém prostoru.

Nám se Simply Clever víko líbí a ceny Škody Scala zrovna tak. Pokud se chcete na zlepšovák podívat zblízka, sjednejte si testovací jízdu u oficiálního prodejce vozů Škoda.

Automobilka se však na Škodě Scala „vyřádila“ i v jiných ohledech a vybavila ji i mnoha dalšími prvky, které pozitivně ovlivňují celkový komfort. Patří k nim automatické otevírání pátých dveří letmým pohybem nohy pod nárazníkem či výklopné tažné zařízení (stačí stisknout tlačítko v kufru).

Scala je model, který posouvá laťku nižší střední třídy o poznání výše. Oproti Rapidu je k dispozici (na přání) i vyhřívaný volant a integrovaná SIM karta s vysokorychlostním připojením LTE, díky kterému bude možné aktualizovat infotainment a mapy na dálku.

Celková úroveň konektivity je úplně jinde a jde vidět, že Škoda cílí především na mladší řidiče. Ostatně jak jinak si vyložit digitální přístrojovku s úhlopříčkou 10,25 palce a funkcí bezdrátového dobíjení smartphonu? Tohle zkrátka Rapid neumí a ani umět nebude.

V článku použity materiály z webů: skoda-auto.cz, skoda-storyboard.com.

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům: